آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

زنان نیمروزی برای اجرای عدالت اعتراض کردند

شماری از بانوان در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز با شعار مرگ بر پاکستان و سکوت در برابر جنایت، جنایت است، خواهان اجرای عدالت و عدم مداخله بیگانگان در امورات داخلی کشور شدند.


به گزارش خبرگزاری دید، شماری از بانوان شهر زرنج ولایت نیمروز امروز شنبه(۲۰ سنبله) در تجمعی اعتراضی با سردادن شعار عدالت عدالت حق مسلم ماست، خواهان حضور و فعالیت دوباره زنان در جامعه شده و از ادامه گوشه نشینی و به انزوا کشانیده شدن زنان ابراز انزجار کردند.
آنان از طالبان می‌خواهند تا سهم زنان در امورات مختلف جامعه را نادیده نگرفته، بگذارند زنان از استعدادهای شان در شکوفایی هر چه بیشتر کشور استفاده نمایند.
همچنین از مداخلات کشورهای بیگانه به خصوص پاکستان در امور داخلی کشور ابراز تنفر نموده خواهان اجرای عدالت و به محکمه کشانیدن زمامداران این کشور از سوی سازمان‌های بین‌المللی در پیوند به اتفاقات اخیر در کشور به خصوص ولایت پنجشیر شدند.
این در حالی‌ست که با روی کار آمدن طالبان در کشور همه روزه تجمعات و تظاهرات از سوی شهروندان به خصوص زنان در ولایات مختلف کشور راه اندازی شده در بسیاری از موارد به خشونت کشانیده شده و طالبان نیز مردم را از ایجاد هر گونه تجمع اعتراضی ممانعت نموده است.
ولایت نیمروز اولین ولایتی بود که توسط طالبان سقوط کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا