آخرین اخباراسلایدشوافغانستانزنان

زنان و کودکان افغانستان بار سنگین بحران بشری را به دوش می‌کشند

خبرگزاری دید: کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که زنان و کودکان افغانستان بار سنگین بحران را در افغانستان به دوش می‌کشند.

زنان و کودکان

بخش آسیایی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان امروز چهارشنبه(۱۷ حمل) از وضعیت زنان و کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است در حال حاضر، میلیون‌ها شهروند این کشور برای پیدا کردن غذای کافی و سرپناه، محلات اصلی خود را ترک کرده‌اند.
کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان با بیان این‌که زنان و کودکان در افغانستان بار سنگین بحران بشری را به دوش دارند، گفته است که پشتیبانی جامعه جهانی از افغانستان حیاتی است.
این نهاد ملل متحد تأکید کرده است که زنان و دختران افغانستان باید به کمک‌های نجات‌دهنده دسترسی داشته باشند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) به تازگی از افزایش شمار بی‌جاشدگان داخلی در افغانستان خبر داد و گفت که هم اکنون، ۵ میلیون و ۸۳۲هزار و ۴۵۴ نفر بی‌جا شدۀ داخلی در سراسر افغانستان وجود دارد.
بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.
این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.
این در حالی است که کشورهای کمک‌کننده هفته گذشته در یک کنفرانس بین‌المللی مجازی که به میزبانی ملل متحد و قطر به منظور جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان برگزار شده بود، کمک به ارزش ۲.۴ میلیارد دالر برای سال ۲۰۲۲ را تعهد کردند.
گفتنی است که درگیری‌ها، خشکسالی و تغییرات اقلیمی بحران بشری را در افغانستان تشدید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا