آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

زوج افغانستانی نظامی امریکایی را به آدم‌ربایی متهم کرد

خبرگزاری دید: یک قاضی در امریکا می‌گوید که تفنگدار امریکایی نمی‌تواند دختر ۴ ساله افغانستانی را یتیم نگه دارد.

دولت ایالات متحده به یک قاضی ویرجینیا هشدار داده است که بر اساس سوابق دادگاه سری، اجازه دادن به یک تفنگدار امریکایی برای نگه داشتن یک دختر افغانستانی، نقض قوانین بین‌المللی است و می‌تواند در سراسر جهان به عنوان «تأیید یک اقدام بین‌المللی کودک‌ربایی تلقی شود».

به ندرت پیش می‌آید که دولت فدرال وارد یک پرونده حضانت محلی شود، اما نگرانی در مورد سرنوشت یک کودک در دولت ترامپ و بایدن افزایش یافته است.

وزارت عدلیه امریکا در اسناد دادگاه استدلال کرد که این اختلاف عواقبی دارد که فراتر از دادگاه روستایی است تا در مورد آینده این دختر تصمیم‌گیری شود.

عدم بازگرداندن این کودک که اکنون ۴ ساله است به اقوام افغانستانی‌اش در ایالات متحده می‌تواند تلاش‌های امریکا برای اسکان مجدد پناهجویان افغان را به خطر بیندازد، پیمان‌های امنیتی بین‌المللی را تهدید و ممکن به عنوان تبلیغات توسط افراط‌گرایان اسلامی مورد استفاده قرار گیرد که به طور بالقوه سربازان امریکایی در خارج از کشور، وکلای وزارت عدلیه و سایرین را به خطر اندازد.

مقامات در مورد مداخله در پرونده‌های دادگاه هشدار دادند.

وزارت عدلیه در ارزیابی خود از اینکه چگونه جاشوا مست نظامی نیروی دریایی و همسرش یک قاضی ویرجینیا را متقاعد کردند که فرزندخواندگی دختری را که از سال ۲۰۲۱ در حبس آن‌ها به سر می‌برد، امضا کند، بسیار تند بوده است.

وزارت عدلیه با استناد به انبوهی از «دروغ‌ها» نوشته که دادگاه به «تعریف نادرست عمدی» تفنگداران دریایی تکیه کرده و از تدابیر حیاتی برای محافظت از کودکانی که به ایالات متحده آورده می‌شوند، چشم‌پوشی کرده است.

گفتنی است که امریکا با خروج خود هزاران کودک افغانستانی را به اسالات متحده انتقال داده‌اند، شماری از این کودکان از خانواده خود جدا و شماری دیگر بی‌سرپرست هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا