آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

سرور دانش در افتتاح ساختمان وزارت عدلیه:

ساختار اداری سیستم عدلی و قضایی مشکلات فراوان دارد

ساختمان جدید وزارت عدلیه در مجتمع اداری دارالامان از سوی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با حضور برخی مقامات بلندپایه حکومتی روز گذشته (سه شنبه ۸ اسد) گشایش یافت.

ساختمان جدید وزارت عدلیه در مجتمع اداری دارالامان از سوی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با حضور برخی مقامات بلندپایه حکومتی روز گذشته (سه شنبه ۸ اسد) گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه کشور گفت که کمبود جدی مراکز اصلاح و تربیت اطفال در ۲۴ ولایت، نبود دفترهای کاری در ولسوالی‌ها، کمبود تشکیل در ریاست‌های عمومی قضایای دولت و حقوق، عدم پرداخت معاش و امتیاز مسلکی به کارمندان مسلکی ریاست‌های عمومی حقوق، قضایای دولت و مساعدت‌های حقوقی در مطابقت با قوانین مربوطه، از زمره چالش‌های این اداره است.
در همین حال، سرور دانش از دستاوردهای حکومت وحدت ملی در عرصه قانونگذاری یاد نموده، افزود که طی مراحل بیش از ۴۰۰ سند تقنینی در عرصه‌های مختلف بی‌پیشینه است. وی، ضمن ستایش از روند قانونگذاری در کشور گفت که از نگاه متنی و محتوایی، میزان تاثیر گذاری و به‌روز بودن، هنوزهم در عرصه قانونگداری کاستی هایی وجود دارد که به تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز است.
آقای دانش با انتقاد از شورای ملی گفت: شورای ملی با آن که نقش اصلی را در روند قانون گذاری به عهده دارد ولی متأسفانه در طول دو دوره تقنینی اخیر نتوانسته ابتکار زیادی به خرج دهد و معمولاً طرح‌های حکومت را با کمترین تعدیل تصویب کرده و به ندرت اقدام به طرح چند ماده کوتاه قانونی کرده است.
دانش افزود که سیستم عدلی و قضایی از نگاه ساختار دارای مشکلات بوده و یک پیوند ارگانیک میان ادارات عدلی و قضایی کشور وجود ندارد. در حالی‌که همه این‌ها مانند حلقات به‌هم پیوسته یک زنجیر، مکمل یکدیگر هستند و بدون همدیگر کارآیی و موثریت ندارند.
گفتنی است که سنگ تهداب این تعمیر در ماه عقرب سال ۱۳۹۳ توسط سرور دانش گذاشته شد. این تعمیر و ملحقات آن در مساحت ۲۵ جریب زمین با هزینۀ مجموعی بیش از ۵۳۱ میلیون( ۵۳۱۴۹۲۲۰۴) افغانی از بودجۀ دولت و کمک مالی بانک جهانی، اعمار گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا