آخرین اخبارافغانستانزنان

ساختمان اداری پولیس اناثیه هرات افتتاح شد

ساختمان اداری پولیس اناثیه ولایت هرات با هزینه ۴۴۱۰۰۰ دالر امریکایی از کمک‌های کشور کوریا تمویل و از سوی بانک انکشافی ملل متحد به شکل مدرن و عصری در حوزه نهم امنیتی این ولایت در طی یک مراسم افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم که با حضور خانم حکمت شاهی رسولی، رییس عمومی جندر، حقوق بشر، زنان و اطفال وزارت امور داخله، سید عمر نائب‌زاده، رییس تحقیقات جرایم جنایی فرماندهی زون ساحوی ۶۰۶ انصار، امین الله امین، سرپرست آمریت امنیت، فیروز شاداب، معاون ملکی فرماندهی پولیس ولایت هرات، سفیر کشور کوریا، رییس بانک انکشافی ملل متحد، مدیر محبس اناثیه و پرسونل پولیس در قرارگاه حوزه نهم امنیتی تدویر یافته بود، خانم حکمت شاهی از تلاش‌های پولیس به خاطر ایجاد یک فضای آرام برای کارکرد پولیس اناثیه در هرات قدردانی کرد.
سید عمر نائب‌زاده، رییس تحقیقات جرایم جنایی فرماندهی زون ساحوی ۶۰۶ انصار نیز از مسئولان نهادهایی که این پروژه را تمویل مالی و اجرا نموده‌اند سپاس‌گذاری کرده و به پرسونل پولیس هدایت داد تا از این تاسیسات به نحو احسن استفاده کنند.
در همین حال، امین الله امین، سرپرست آمریت امنیت نیز احداث چنین ساختمان‌ها و حمایت از پولیس را عامل رشد «کمی و کیفی» پولیس دانسته، از دونرها و موسسات خواست تا پولیس اناثیه را برای هرچه بهتر مسلکی شدن یاری رسانند.
همچنین فیروز شاداب، معاون ملکی فرمانده پولیس هرات نیز با اشاره به کارکردهای پولیس اناثیه گفت: پولیس به مراتب مسلکی شده و چنین حمایت‌هایی می‌تواند کارکرد موثرتری به دنبال داشته باشد.
با این وجود سفیر کشور کوریا همچنین از حمایت دوامدار کشور متبوعش از برنامه‌های امنیتی اطمینان سپرده وعده داد که در آینده نیز پروژه‌های زیربنایی و برنامه‌های آموزشی را برای پولیس ملی افغانستان طرح‌ریزی و به منصه اجرا قرار خواهد داد.
گفتنی است نقش زنان پولیس تناسب به مردان پولیس در ارگان‌های امنیتی ولایت هرات در غرب افغانستان کم‌تر دیده شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا