آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمصحت

سازمان‌جهانی صحت: افغانستان با بحران انسانی پایدارمواجه است

سازمان جهانی صحت  می گوید: افغا‌نستان همچنان با یک بحران انسانی پایدار که چالش‌های متعددی به همراه دارد، دست‌وپنجه نرم می‌کند. این نهاد می افزاید؛ شهروندان افغانستان یک سیستم صحی ناپایدار را تحمل می‌کنند و با کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه روبه‌رو هستند. این سازمان برای سال‌های (۲۰۲۴ و ۲۰۲۵) ، ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ی اضافی برای افغانستان درخواست کرده است.

در گزارش این نهاد که امروز ( ۳ حوت) تحت عنوان “پاسخ‌ یک‌پارچه به بحران انسانی افغا‌نستان” منتشر شده آمده است: برای ارائه‌ی خدمات به مردم این کشور در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ی اضافی نیاز دارد که در مجموع برای رسیدگی به نیازهای صحی در افغانستان در این دو سال به ۴۲۳ میلیون دالر نیاز است.

بر اساس اعلامیه‌ی این نهاد، پس از آگست سال ۲۰۲۱ میلادی نیاز به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به‌صورت چشم‌گیر افزایش یافته است.

‌این نهاد گفته است شمار افراد نیازمند قبل از آگست سال ۲۰۲۱ میلادی  (18.4) میلیون نفر بود، اما در سال جاری میلادی به (۲۳٫۷) میلیون نفر رسیده است.

سازمان جهانی صحت گفته است که پاسخ یکپارچه‌ی خود به بحران انسانی در افغانستان را بر اساس سه اولویت استراتژیک طراحی کرده است.

این نهاد پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۲۴، سال پرچالشی برای افغانستان خواهد بود؛ زیرا سیستم صحی این کشور همچنان تحت تأثیر کمبود سرمایه‌گذاری و مشکلات اقتصادی در همه‌ی سطوح قرار دارد.

سازمان جهانی صحت گفته است که به همین دلیل ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ی اضافی درخواست کرده است تا بتواند به چالش‌های موجود در بخش صحی رسیدگی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا