آخرین اخبارجهان

سازمان سیا: کوریای شمالی درماه‌های آینده می‌تواند تمام خاک امریکا را هدف بگیرد

مایک پمپئو رییس سازمان سیا در مصاحبه با یک رسانه امریکایی گفته است که کوریای شمالی فقط چند ماه تا رسیدن به توانایی هدف قراردادن کل خاک امریکا توسط موشک‌های هسته‌ای فاصله دارد.
به نقل از رسانه‌های امریکایی، وی افزود: «این چیزی است که ما می‌توانیم بگوییم. ما همیشه می‌دانیم که برنامه‌های این کشور ادامه دارد. ما هیچ‌گاه ماهیت دقیق این‌ را که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد نمی‌دانیم. اما آنچه سیاستمداران می‌دانند این است که برنامه‌های هسته‌ای کوریای شمالی در حال پیشرفت است و به سمت قدرت و توانایی بیشتر در حرکت است.»
آقای پمپئو در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان تا حمله کوریای شمالی توسط موشک‌های هسته‌ای به خاک امریکا هست، گفت: فقط چند ماه با آن فاصله داریم.
تنش‌ها میان امریکا و کوریای شمالی در ماه‌های اخیر در پی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی «پیونگ‌یانگ»، حملات لفظی‌ و تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا علیه کوریای شمالی تشدید شده است.
گفتنی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی قصد دارد با پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای به عنوان یک عامل بازدارنده برای دفاع از کشور خود استفاده کند و قصد حمله به خاک امریکا را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا