آخرین اخبارافغانستانسیاست

سازمان صحی جهان: «وضعیت صحی» در افغانستان «وخیم» است

خبرگزاری دید: رییس سازمان صحی جهان اعلام کرد که با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست طا-لبان دیدار کرده و درباره «بحران وخیم صحی و انسانی» در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
سازمان صحی جهان

گفته شده که قلندر عباد در قالب هیئتی از حکومت سرپرست طا-لبان در جنوای سویس به سر می‌برد.
به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس رییس سازمان صحی جهان، این دیدار روز سه‌شنبه انجام شده است. او وضعیت صحی افغانستان را «وخیم» توصیف کرده است.
رییس سازمان صحی جهان پیش از این در ماه سپتمبر به کابل سفر و با عباد دیدار کرده بود.
رییس سازمان صحی جهان گفت: «با وجود برخی بهبودها از آن زمان، وضعیت صحی در افغانستان هنوز وخیم است و بحران انسانی حاد هم‌چنان زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد».
به گفته او، در مورد نیازهای صحی در کشور، تقویت سیستم، آماده‌گی اضطراری و آموزش نیروی کار صحی که زنان در آن نقش محوری دارند، بحث شده است.
رییس سازمان صحی جهان می‌گوید که نیاز شدید در افغانستان، ارائه ابزارهای تشخیصی برای شناسایی ویروس کووید-۱۹ و به ویژه نوع اومیکرون است؛ زیرا تعداد موارد ابتلا به آن در حال افزایش است.
تدروس آدهانوم گبریسوس گفته که سازمان جهانی صحت از مقابله با کرونا در افغانستان و هم‌چنین کمپین‌های واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک حمایت می‌کند.
سازمان صحی جهان از جامعه بین‌المللی خواسته است که به گفت‌وگوها برای حمایت از مردم افغانستان ادامه دهد تا سلامت و رفاه مردم افغانستان بهبود بخشیده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا