آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشر

سازمان ملل: بودجه کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان ۷۷ درصد کسری دارد

خبرگزاری دید: دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد نسبت به کسری بودجه کمک‌های بشری به مردم افغانستان ابراز نگرانی کرده است.


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا)‌ روز گذشته با نشر گزارشی گفته است که تاکنون تنها در حدود ۳۳ درصد این بودجه تامین شده و کسر ۷۷ درصدی بودجه باقی مانده است.
ملل متحد در آغاز سال روان میلادی برآورد کرده بود که ۲۴.۴ میلیون نیازمند در افغانستان وجود دارد که برای کمک‌رسانی به ۲۲.۱ میلیون نفر آنها، به ۴.۱ میلیارد دالر بودجه نیاز است.
گزارش گفته است که اولویت‌های بودجه فوری زمستانی برای ماه‌های اکتوبر تا دسمبر سال روان، ۶۱۴ میلیون دالر است و برعلاوه این بودجه، ۱۵۴ میلیون دالر دیگر برای برنامه‌ریزی‌های اولیه سه ماه اول سال آینده میلادی نیاز است.
اوچا با ابراز نگرانی گفته است که زمان رو به اتمام است و خانواده‌های افغان در معرض زمستان دشوار قرار خواهند گرفت، چون ۷۹ درصد نیازمندان در پناه‌گاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارد به سر می‌برند؛ ۷۹ درصد هم دسترسی کافی به موادی برای گرم کردن خانه‌های شان ندارند و ۵۶ درصد خانواده‌ها نیز لباس زمستانی برای کودکان شان ندارند.
ملل متحد نیازمندان را در مناطق مختلف افغانستان دسته بندی کرده که بر این اساس، ۱۲۲ ساحه در اولویت اصلی، ۲۴۷ ساحه در اولویت متوسط و ۳۲ ساحه نیز با اولویت کمتر مشخص شده است.
آمار اوچا نشان می‌دهد که فراهم کنندگان کمک‌های بشری با حداقل یک نوع کمک بشردوستانه در نیمه اول سال روان میلادی به ۲۲.۹ میلیون نفر رسیدگی کرده‌اند که حدود ۹۴ درصد از افراد نیازمند را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا