آخرین اخباراسلایدشوجهان

سازمان ملل خواستار توقف خشونت‌ها در برابر مسلمانان در میانمار شد


دبیرکل سازمان ملل خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «غیرقابل قبول» خوانده و مقامات این کشور را به پایان‌دادن به عملیات‌های نظامی و صدور اجازه ورود به کمک‌های بشردوستانه فراخواند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز گذشته در نشست خبری پیش از جلسه دوره‌ای هفتاد و دومین مجمع عمومی این سازمان در نیویورک، به بررسی حوادث خشونت‌بار علیه مسلمانان آراکانی در میانمار پرداخت.
گوترش با اعلام این‌که خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار «غیر قابل قبول» است، از مقامات این کشور خواست تا به عملیات‌های نظامی و خشونت‌ها پایان داده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند.
وی در ادامه افزود: مشکلات مسلمانان آراکان فراتر از این کشور رفته و موجب بی‌ثباتی منطقه شده است. شرایط انسانی در آراکان «فاجعه‌بار» است. شمار مسلمانان آراکانی که مجبور به مهاجرت به بنگلادش شده‌اند سه برابر شده و به ۳۸۰ هزار نفر رسیده است. جامعه جهانی را به افزایش کمک‌های بشردوستانه فرا می‌خوانم.
به نقل از آناتولی، گوترش در ادامه ضمن محکوم‌کردن حملات ارتش میانمار به مسلمانان آراکان، گفت: کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به آراکان به دلیل حوادث خشونت‌بار متوقف شده است، مقامات میانماری را به توقف عملیات نظامی، پایان‌دادن به خشونت و صدور مجوز برای بازگشتن افرادی که از کشور گریخته‌اند و کمک‌های بشردوستانه فرامی‌خوانم.
دبیرکل سازمان ملل در پایان تصریح کرد: در حالی‌که یک سوم مسلمانان آراکان مجبور به فرار از میانمار شده‌اند، آیا می‌توان اصطلاح دیگری جز پاک‌سازی قومی برای آن به کار برد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا