آخرین اخبارجهانسیاست

سازمان ملل: سلاح‌ها در افغانستان به دست تروریست‌ها افتاده است

خبرگزاری دید: ولادیمیر ورونکوف معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با تروریزم می‌گوید که ترس از افتادن سلاح و مهمات به دست «تروریست‌ها» در افغانستان تحقق یافته است.

معاون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ تهدیدات داعش علیه صلح و امنیت بین‌المللی این اظهارات را بیان کرده است.

او با ارایه گزارشی هشدار داده که گروه‌های وابسته به داعش در کشورهای افریقایی، از جمله ساحل مالی، بورکینافاسو و نایجر در حال افزایش اند.

وی گفته است: فراتر از افریقا، وضعیت در افغانستان به تدریج پیچیده می‌شود و ترس افتادن سلاح و مهمات به دست تروریست‌ها در حال حاضر تحقق یافته است.

در نشست دیروز نماینده‌ اکوادور هم نسبت به وضعیت افغانستان و توانایی داعش در انجام حملات در منطقه مانند حمله‌ ۳۰ جولای در پاکستان و ۱۳ اگست در ایران ابراز نگرانی کرده است.

وی بر لزوم بسته‌شدن منابع مالی داعش تاکید کرده است.

به گفته وی، صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) به پیمان هماهنگی جهانی مبارزه با تروریزم سازمان ملل جهت تلاش‌های چندجانبه برای مقابله با این موضوع کمک می‌کند.

لیندا توماس-گرینفیلد نماینده‌ امریکا که ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، در اظهارات خود گفته که ایالات متحده به ارایه‌ کمک‌های اساسی به شرکای افریقایی خود در مبارزه با داعش و القاعده ادامه می‌دهد.

در زمینه جنوب آسیا، او گفته که افغانستان هم نباید پناه‌گاه امنی برای گروه‌های تروریستی، از جمله القاعده و داعش باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا