آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

سازمان ملل: مبارزه برای حقوق زنان افغانستان مبارزه برای زنان در سراسر جهان است

خبرگزاری دید: با ادامه‌ ممنوعیت کار زنان، بخش زنان سازمان ملل می‌گوید که ماموریت آن‌ها در هیچ جای دنیا به اندازه‌ افغانستان به چالش کشیده نشده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که طی دو سال گذشته هدف از صدور فرمان‌ها، احکام و رفتارهای طا-لبان، حذف سیستماتیک زنان و دختران افغانستان از زندگی اجتماعی بوده است.

بیانیه آورده است که در سراسر جهان، مبارزه برای حقوق زنان یک مبارزه‌ شدید است؛ اما در حال حاضر هیچ کشور به اندازه‌ افغانستان وابسته به این مبارزه نیست.

بیانیه نوشته که در هیچ قسمت از دنیا، مأموریت، دلیل حضور‌ و تأثیرگذاری ما به اندازه‌ افغانستان به چالش کشیده نشده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد ممنوعیت کار زنان در دفاتر این سازمان را آخرین حمله به حقوق زنان خوانده و گفته است که ممنوعیت کار زنان برای سازمان‌های غیر دولتی و سازمان ملل، تنها یک گام به مسیر اشتباه نیست، بلکه آخرین روزنه‌ زندگی است.

بر اساس این بیانیه، ممنوعیت کار زنان در تضاد با تمامی ارزش‌هایی‌که جامعه‌ی بین‌المللی بر آن بنا شده، می‌باشد.

بیانیه افزوده است، مهم‌ترین سوالی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، این است که چگونه با شیوه‌های اصولی در شدیدترین بحران بشردوستانه و حقوق زنان در جهان خدمات ارایه کنیم.

بر اساس بیانیه، ۷۰ درصد کارمندان بخش زنان سازمان ملل در افغانستان زنان هستند که از این میان، ۵۵ درصد از آن‌ها را زنان افغانستانی تشکیل می‌دهند. بیانیه تاکید کرده است که سازمان ملل متحد از محدودیت‌ها و تهدیدهایی که به‌طور خاص برای زنان وجود دارد، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

بخش زنان سازمان ملل گفته که این نهاد با تیم‌های مردانه کار نخواهد کرد و از رویکرد اصولی خود در کار با زنان، برای زنان دست نخواهد کشد.

بیانیه گفته، در حالی که این یک چالش بی‌سابقه برای ما است؛ اما تعهد ما به زنان و دختران افغانستانی قوی‌تر از همیشه است.

این نهاد افزوده که ما به‌طور دوام‌دار در افغانستان باقی می‌مانیم و به نوآوری، احیای مجدد و بازاندیشی ادامه خواهیم داد.

بیانیه‌ بخش زنان سازمان ملل متحد در ادامه یادآور شده است که مبارزه برای حقوق زنان در افغانستان فقط برای حقوق زنان و دختران افغانستانی نیست؛ بلکه این مبارزه برای حقوق هر زن که در سراسر جهان مورد ظلم و سوء استفاده قرار گرفته و هر زن که همیشه به‌خاطر زن بودنش خاموش مانده است، می‌باشد.

این درحالی است که چندی پیش طا-لبان زنان را از کار در دفاتر سازمان ملل متحد در سراسر کشور منع کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا