آخرین اخبارافغانستانسیاست

سازمان ملل: محموله‌های نقدی در اختیار طا-لبان قرار نمی‌گیرد

خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد گفته است که از ماه دسمبر ۲۰۲۱ تا کنون بیش از ۱٫۸ میلیارد دالر را برای انجام امور خویش به افغانستان انتقال داده است.

سازمان ملل متحد به تازگی در بیانیه‌ای در مورد انتقال محموله‌های پول نقد به افغانستان جزییات ارایه کرده و گفته این پول نه به بانک مرکزی افغانستان سپرده می‌شود و نه هم در اختیار مقامات حاکم طا-لبان قرار می‌گیرد.

 در بیانیه این سازمان آمده است: سازمان ملل متحد پول نقد را برای استفاده توسط نهاد‌های سازمان ملل متحد به افغانستان انتقال می‌دهد. ملل متحد از این وجوه برای انجام امور خویش در افغانستان، خصوصاً برای ارائه کمک‌های بشردوستانه حیاتی به میلیون‌ها افغان که نیاز به حمایت دارند، استفاده می‌نماید.

این سازمان دلیل عمده انتقال پول نقد را به افغانستان اختلال در انتقالات بین‌المللی بانکی و مسایل نقدینگی بیان کرده است.

سازمان ملل خاطرنشان کرده است: هیچ یک از این پول نقد که به افغانستان آورده می‌شود به بانک مرکزی افغانستان سپرده نمی‌شود و نه هم این پول توسط سازمان ملل در اختیار مقامات حاکم طا-لبان قرار می‌گیرد.

به گفته این سازمان، پول نقدی که به افغانستان برای استفاده ملل متحد و شرکای تایید شده آن آورده می‌شود، زیر نظارت و بررسی دقیق مطابق با قوانین و مقررات مالی سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد.

با این حال، سازمان ملل گفته که در مورد روش‌ها، زمان‌بندی، تاریخ و مقدار ارسال این پول نقد اظهار نظر نمی‌کند.

روند کنونی آوردن پول نقد برای سازمان ملل متحد عملی‌ترین وسیله برای حصول اطمینان از این است که کمک‌کنندگان بتوانند به میلیون‌ها مرد، زن و کودک افغان که نیاز عاجل به کمک دارند، رسیدگی کنند.

این سازمان در حالی پیرامون انتقال محموله‌های پول نقد به افغانستان جزییات داده که انتقادات در مورد این‌که طا-لبان از این پول سوء‌استفاده می‌کنند، تشدید شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا