آخرین اخبارجهانزنانسیاست

سازمان همکاری اسلامی به دنبال اعزام دومین تیم علما به افغانستان است

خبرگزاری دید: دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفته است که با نگرانی عمیق تحولات افغانستان را دنبال می‌کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در نشستی در جده گفته است: ما در هماهنگی با اکادمی بین‌المللی فقه اسلامی به دنبال اعزام تیم دوم از علما به افغانستان برای ادامه گفت‌وگوها با مقامات بالفعل در مورد محروم کردن دختران و زنان افغان از حقوق اولیه تحصیلی، شغلی و عدالت اجتماعی که مقدمه بزرگی برای جهان اسلام است، هستیم.

حسین طه قبل از نشست اضطراری کمیته اجرایی برای بحث در مورد تحولات و وضعیت بشردوستانه در افغانستان که روز گذشته در جده برگزار شد، افزوده است: تحولات ناگوار در افغانستان و تدابیر اخیر اعمال شده توسط مقامات بالفعل در افغانستان برای بستن مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران و تعلیق کار زنان در سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی را با نگرانی عمیق دنبال می‌کنیم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرده است: ما از طریق نماینده ویژه خود پیام‌هایی را به مقامات رسمی انتقال دادیم و بر اهمیت تحقق وعده‌های قبلی (طا-لبان) مبنی بر باز کردن مکتب‌های دخترانه با توجه به پایه‌های محکم و روشن دین اسلام تاکید کردیم. حل این موضوع درها را برای همکاری سازنده‌تر بین طا-لبان و کشورهای عضو و جهان باز خواهد کرد.

او ضمن اشاره به تصمیم طا-لبان مبنی بر تعلیق کار کارمندان زن در نهادهای غیردولتی ملی و بین‌المللی، تاکید کرده که «این امر بر فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی که توسط شبکه گسترده‌ای انجام می‌شود تأثیر می‌گذارد».

حسین طه مجدداً خواستار تجدید نظر طا-لبان و تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های بشردوستانه نهادهای بین‌المللی در افغانستان شده و بیان کرده که او از طریق تلاش‌های نماینده ویژه، به گفت‌وگوی مثبت با مقام‌های فعلی افغانستان در چارچوب مأموریتی که شورای وزیران امور خارجه پیرامون مسایل آموزش دختران، مشارکت زنان در زندگی عمومی، مبارزه با تروریزم و دولت فراگیر در افغانستان به او اعطا کرده، متعهد خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا