آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمعدلی قضایی

سازمان وکلای بدون مرز: نگران استقلالیت وکلای مدافع افغانستان هستیم

خبرگزاری دید: سازمان وکلای بدون مرز نسبت به وضعیت وکلای مدافع افغانستان ابراز نگرانی کرده و از استقلالیت وکلای مدافع افغانستان در حکومت طا-لبان ابراز تردید کرده‌اند.

سرپرست وزارت عدلیۀ طالبان به تازگی انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان را با این وزارت مدغم کرد و از تمام وکلای مدافع خواست تا جواز وکالت از وزارت عدلیه اخذ کنند.
به نقل از صدای امریکا، روبین تیلر رییس سازمان وکلای بدون مرز با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی و شغلی وکلای مدافع افغانستان گفته است که نظارت بر صدور مجوز وکلا در تمام کشورها معمول است اما بر مستقل ماندن وکلای مدافع افغانستان ابراز تردید کرده است.
خانم تیلر گفته است: نگرانی ما این است که تعهد به استقلال حرفۀ وکالت و به‌ویژه در میان قضات، حقوق دانان، سارنوالان و وکلای مدافع وجود داشته باشد، آنان قادر به انجام این امر هستند یا خیر، کار آنان بدون دخالت یا دستور حکومت صورت می‌گیرد یا نه. روشن نیست که هدف از صدور جواز و اخذ امتحان از وکلا به چه معنا است.
در واکنش به ادغام انجمن وکلای مدافع افغانستان با وزارت عدلیه طا-لبان، برخی اعضای این انجمن در هفته جاری خواستند با برگزاری کنفرانس خبری، از موقف انجمن به حیث یک نهاد غیرسیاسی و غیردولتی دفاع و بر عدم مداخله در امور داخلی این انجمن از جانب حکومت طا-لبان تاکید کنند.
اما اعضای این انجمن مدعی شدند که طا-لبان مانع برگزاری این نشست خبری شده که مخالف حق آزادی مدنی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا