آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سالروز استقلال؛ پیام‌ها و دیدگاه‌های سفارت‌های مختلف

سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در پیام‌های جداگانه ۱۰۱ امین سالروز استرداد استقلال کشور را به مردم و دولت تبریک گفته و بر آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی، آتش‌بس و دست یافتن به یک توافق صلح پایدار تاکید کردند.

سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در پیام‌های جداگانه ۱۰۱ امین سالروز استرداد استقلال کشور را به مردم و دولت تبریک گفته و بر آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی، آتش‌بس و دست یافتن به یک توافق صلح پایدار تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، سفارت‌خانه‌های‌ انگلستان، ایران، ایتالیا، هند، آلمان، امریکا، کانادا، پاکستان و دیگر سفارت‌خانه‌ها طی پیام‌های جداگانه ۲۸ اسد، مصادف با ۱۰۱ امین سالروز استرداد استقلال کشور را به دولت و ملت افغانستان تبریک گفته و آرزوی صلح پایدار و رفاه نمودند.
سفارت انگلیس در افغانستان به مناسبت یکصدویکمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان نگاشته است: «۱۰۱ امین سال استقلال افغانستان را تبریک می‌گوییم. امیدواریم همه افغان‌ها بتوانند این روز را جشن بگیرند و در این لحظه مهم، منتظر یک آینده روشن باشند».
سفارت ایتالیا در کابل نیز در توییتی روز استقلال را به مردم افغانستان تبریک گفت و روز شاد صلح‌آمیز را برای افغانستان آرزو کرد.
سفارت ایتالیا همچنان حملات راکتی در کابل را محکوم نموده و افزوده که این مسئله فقط قاطعیت مردم افغانستان و شرکای آن‌ها را برای صلح و رفاه افغانستان تقویت می‌کند.
وینای کومار سفیر هند در افغانستان ضمن عرض تبریکی سالگرد استقلال افغانستان در توییتی نگاشت: «برای همه شما آرامش، سعادت، سلامتی و خوشبختی آرزو می‌کنم. سلام خود را به نیروهای امنیتی شجاع افغانستان تقدیم می‌کنم که به رغم تروریزم فرامرزی، به ملت و مردم خود پایبند و متعهد باقی مانده‌اند».
سفارت پاکستان نیز در توییتی گفته است که ۱۰۱ سالگی استقلال افغانستان را صمیمانه تبریک می‌گوید و برای افغانستان، آینده شاد، صلح‌آمیز، ایمن و مرفه آروز دارد.
به مناسبت ۱۰۱ امین سالروز استقلال افغانستان، سفارت ایران در کابل گفته است که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، جشن ۱۰۱ سالگی استرداد استقلال را تبریک گفته و بهترین آرزوهای خود را به دولت و مردم افغانستان ارائه می‌دهد.
سفارت ایران افزوده: «باشد که این روز استقلال، خوشبختی، آرامش و موفقیت را برای هر یک از برادران ما به ارمغان آورد. امیدواریم افغانستان عزیز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در سال‌های آینده باشد. روز استقلال مبارک!».
سفارت آلمان نیز ضمن عرض تبریک ۱۰۱ سالگی روز استقلال برای همه مردم افغانستان، گفته: «دوستی آلمان و افغانستان ۱۰۵ سال استوار بوده است. ما برای آیندۀ روشن و صلح‌آمیز با هم کار می‌کنیم. بگذارید این یک سال پیشرفت برای صلح باشد».
راس ویلسون کادار سفارت امریکا در کابل به مناسبت ۱۰۱ سالگی استرداد استقلال افغانستان، نگاشت: «۱۰۱ سالگی استقلال را به مردم افغانستان تبریک می‌گویم. ما از عزم شما برای تأمین امنیت و افغانستان موکراتیک و متحد که در آن حقوق همه محفوظ و محترم باشد حمایت می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ۱۰۱ سالگی آینده صلح و رفاه افغانستان هستیم».
ناتو در افغانستان ضمن تبریکی ۱۰۱ سالگی استقلال افغانستان، گفته: «ما نیروهای امنیتی شجاع افغانستان را برای تأمین امنیت و حفاظت از جمهوری افغانستان ستایش می‌کنیم».
جنرال اسکات میلر فرمانده قوای امریکایی در افغانستان در پیام ویدئویی گفته است که حمایت قاطع در کنار نیروهای امنیتی افغانستان می‌ایستد، زیرا آن‌ها صلح را در افغانستان تضمین می‌کنند.
وی افزوده: «اکنون زمان کاهش خشونت و ایجاد یک مسیر سیاسی به سوی صلح پایدار است».
۲۸ اسد مصادف بود با صدویکمین سالروز آزادی افغانستان از استعمار بریتانیا.

نویسنده

سید طاهر مجاب_خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا