آخرین اخبارافغانستانسیاست

سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در هرات/ امام خمینی به تمام مسلمانان جهان می‌اندیشید

مراسم بزرگداشت درگذشت آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با حضور علما، سرکنسول و اعضای سرکنسولگری جمهوری ایران در هرات و جمع کثیری از علاقمندان آیت‌الله خمینی، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد صادقیه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این برنامه سخنرانان به سجایای اخلاقی؛ علمی و رهبری آیت‌الله خمینی به ایراد سخن پرداختند.
مولوی عبدالمجید حبیبی عضو شورای اخوت علمای هرات، آیت‌الله خمینی را شخصیتی دلسوز برای تمام جهان اسلام دانست و گفت: امام خمینی با رفتار پیامبر گونه‌ای که داشت توانست به رهبری فرا منطقه‌ای و محبوب مبدل شود.
مولوی حبیبی افزود، یکی از سجایای امام خمینی این بود که تنها به مردم ایران نمی‌اندیشیدند و در تمامی سخنرانی‌های خود به اتحاد مسلمانان جهان اشاره می‌کرد چنانچه فرمود: فلسطین پاره‌ای از اسلام است و به ظلم‌هایی که توسط اسراییل بر آن‌ها روا داشته شده، اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند و هر کدام سطل آبی به سوی اسراییل روانه کنند اسراییل را آب خواهد برد؛ این گفته به خوبی ثابت می‌کند که امام خمینی فرا مذهبی و فرا منطقه‌ای می‌اندیشید.
همچنین این عضو شورای اخوت علمای هرات، راجع به زندگی ساده این رهبر مقتدر اشاره کرده و گفت: امام خمینی با رفتار پیامبر گونه‌ای که داشت توانست به مدت بسیار کمی به محبوبیت برسد و تحول عظیمی در جهان اسلام ایجاد نماید.
در ادامه استاد محمد جواد رجب‌زاده رییس حوزه بقیه‌الله به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام خمینی شخصیت چند بعدی است و زمان زیادی می‌طلبد تا تمامی این ویژه‌گی‌ها را نام برد، اما به چند ویژه‌گی به طور اختصار در این جا اشاره می‌کنم.
آقای رجب‌زاده اشاره کرد که اعتماد و توکل امام خمینی به خدا یک عنصر تاثیر گذار شخصیتی ایشان بود و توکل امام به خدا باعث شد تا سختی و بزرگی مشکلات بر ایشان سهل و آسان گردد.
آقای رجب‌زاده اضافه کرد که توکل به خدا یکی از شعائر دین است و لذا ایشان با آگاهی و علم به این موضوع به این ویژه‌گی منحصر به فرد رسیده بودند.
آقای رجب‌زاده افزود، ویژه‌گی دیگری که امام خمینی داشت اعتماد به نفس بود، امام از اعتماد به نفس عجیبی برخورد دار بود.
چنانچه بر اساس همین اعتماد به نفس بود که توانست با وجود بسیاری از مشکلات بر آن‌ها فایق آمده و نظام اسلامی را نهادینه بسازد.
او همچنان ابراز کرد که آیت‌الله خمینی با توصیه‌ها و سخنرانی‌هایی که داشت همیشه تلاش می‌کرد که اعتماد به نفس را در مسلمانان جهان نیز زنده کند؛ زیرا خطاب به مسلمانان می‌گفت مسلمانان باید به خود باور داشته باشند و با توکل و اتحاد ابتکار عمل را از غربی‌ها بگیرند.
استاد محمد جواد رجب‌زاده همچنان گفت، سومین ویژه‌گی امام خمینی این بود که فرا ملیتی می‌اندیشید و با وجود این که در آن زمان مشکلات عظیمی در تهران وجود داشت، باز هم دست از حمایت مسلمانان نکشید و در سخت‌ترین شرایط از مسلمانان فلسطین و افغانستان حمایت کرد چنانچه درباره ظلم‌های روا داشته به مردم فلسطین فرمودند که فلسطین پاره‌ای از اسلام است.
گفتنی است که آیت‌الله سید روح‌الله خمینی یکی از رهبران کاریزماتیک جهان است که توانست تحولی عظیم در منطقه و جهان رونما کند وی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از یازده سال تبعید از فرانسه به ایران برگشت و در مدت کوتاهی نظام اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد.
او، سر انجام در چهاردهم جوزای سال ۱۳۶۸ خورشیدی در تهران در گذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا