آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرروند صلحزنانسیاست

سال ۲۰۲۰ و صدها فقره نقض حقوق بشر در افغانستان

وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی پیرامون وضعیت حقوق بشر، گفته است که در سال ۲۰۲۰ موارد نقض حقوق بشر در افغانستان به طور گسترده مشاهده شده است.


به نقل از صدای امریکا، وزارت خارجه ایالات متحده در گزارش سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفته است، باوجود این که به تاریخ ۱۲ سپتمبر نمایندگان دولت و طالبان مذاکرات صلح را آغاز کردند، اما در جریان مذاکرات، گروه‌های شورشی مسلح حملات عمده‌ای را بالای نیروهای دولتی، اماکن عمومی و غیرنظامیان انجام داده و هزاران نفر را کشتند یا زخمی کردند.
در این گزارش، قتل توسط شورشیان، قتل‌های غیر قانونی از سوی نیروهای امنیتی، شکنجه و موارد مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز از سوی طرفین درگیر از جمله موارد نقض حقوق بشر خوانده شده است.
موارد دیگر نقض حقوق بشر در سال گذشته میلادی شامل فساد گسترده، عدم رسیدگی و پاسخگویی به قضایای خشونت علیه زنان از جمله متهمان جنایات اخلاقی، استخدام و استفاده از کودکان به عنوان سرباز و سو استفاده جنسی از کودکان بوده است.
در گزارش آمده است که بی توجهی گسترده به حاکمیت قانون و مصئونیت از مجازات ناقضین حقوق بشر از جمله مشکلات جدی سال ۲۰۲۰ بوده است.
حکومت افغانستان تاکنون در مورد این گزارش ابراز نظر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا