آخرین اخبارپاکستان

سخنگوی طا-لبان: پاکستان در پی ایجاد بی‌اعتمادی میان افغانستان و چین است

خبرگزاری دید: آقای مجاهد در پیوند به اعلامیه‌ای وزارت خارجه پاکستان درباره عاملان حمله بر شهروندان چینی در پاکستان، می‌گوید که این مساله هیچ پیوندی به افغانستان ندارد و پاکستان باید خود امنیتش را تأمین کند.

خبرگزاری دید:ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست در افغانستان می گوید که اسلام‌آباد در تلاش بی‌اعتمادسازی میان کابل و بیجینگ است.

آقای مجاهد در پیوند به اعلامیه‌ای وزارت خارجه پاکستان درباره عاملان حمله بر شهروندان چینی در پاکستان، می‌گوید که این مساله هیچ پیوندی به افغانستان ندارد و پاکستان باید خود امنیتش را تأمین کند.

سخن‌گوی امارت اسلامی در این باره گفته است: «هدف قرار دادن اتباع چینی در پاکستان این مرتبط با پاکستان است و به افغانستان هیچ ربطی ندارد و گزارشی را که پاکستانی‌ها نشر کرده‌اند یک تلاش است بین چین و افغانستان بی‌اعتمادی را ایجاد کنند ما بارها این را رد کرده‌ایم و غیر منطقی هم است.»

پیش از این، وزارت خارجه پاکستان با پخش اعلامیه‌ای گفته بود که بررسی‌های انجام شده پیرامون حمله به شهروندان چینی را با امارت اسلامی شریک ساخته و خواهان هم‌کاری حکومت سرپرست در این باره شده است.

کامران امان آگاه مسایل سیاسی گفت: «پاکستان هیچ گونه ثبوت ندارد برای این موضوع و این سفر هم بی معنی است و هیچ چیز را هم به دست نخواهند آورد و این مورد حقیقت ندارد، این‌ها می‌خواهند به چینایی‌ها نشان بدهند که ما به افغانستان سفر رسمی کردیم تا موضوع روشن شود.»

هم‌زمان با این، برخی از آگاهان می‌گویند که برای حل چالش‌های سیاسی، شریک ساختن معلومات با یکدیگر موثر است؛ اما نباید پاکستان چالش‌های به میان آمده در آن کشور را به افغانستان پیوند بدهد.

سید قریب‌الله سادات، آگاه مسایل سیاسی به یکی از رسانه ها گفته است که:«اگر مسایل با هم شریک ساخته شود برای تامین امنیت بهتر و حل مشکلات بهتر است؛ اما اگر پاکستان بخواهد که در این بخش خود را بی‌گناه نشان دهند و حکومت افغانستان را بخواهد ملامت بسازد، این درست نیست.»

مقام‌های پاکستانی بارها ادعاهای مشابه را کرده‌اند؛ اما طا-لبان با رد این ادعاها، اطمینان داده است که خاک افغانستان در برابر هیچ کشور کار گرفته نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا