آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سخنگوی نیروهای مسلح: ساحات از دست رفته به زودی آزاد می‌شود

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی می‌گوید که به زودی ساحات از دست رفته از سوی قوای مسلح کشور آزاد می‌شود. او این موضوع را در یک نشست خبری در کابل بیان کرد.


به گزارش خبرگزاری دید: در پی سقوط شماری از ولسوالی‌ها به ‌دست گروه طالبان، اجمل عمر شینواری سخنگوی قوای مسلح می‌گوید که به ‌زودی مناطق از دست‌رفته، دوباره پس گرفته می‌شود.
شینواری امروز چهارشنبه( ۲۳ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که برنامه برای بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته ترتیب شده و «در اولین فرصت شاهد پس‌گیری این مناطق» خواهیم بود.
او همچنین افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اکنون هم براساس برنامه‌های منظم عملیاتی در سطح استراتژیک در پاسخ به تحرکات و فعالیت‌های طالبان عملیات گسترده‌ای انجام داده‌اند.
به گفته‌ وی، نیروهای امنیتی و دفاعی در این عملیات دستاوردهای چشم‌گیر دارند.
سخنگوی قوای مسلح همچنین گفت که طالبان در هنگام گرفتن شماری از مناطق، دارایی‌های مردم را غارت و تأسیسات عام‌المنفعه را در این مناطق تخریب و ویران کرده‌اند. او این اقدام طالبان را عمل غیرانسانی و خلاف تمامی اصول و موازین جنگی خواند.
شینواری اما تأکید کرد که این نیروها اراده‌ راسخ دارند تا در هر شرایط از غیرنظامیان در مقابل هر نوع حملات تروریستی محافظت کنند. به گفته‌ او، به همین خاطر این نیروها در هر نقطه‌ای از کشور در آماده باش کامل جنگی به‌سر می‌برند.
همزمان با این، وی گفت که این نیروها در سه روز اخیر، ۹۸ عملیات مشترک و مستقلانه را در ۲۵ ولایت کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در نتیجه‌ این عملیات یک‌هزار و ۳۶۹ طالب کشته و ۶۰۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌ است.
او همچنین گفت که ۴۹ جنگ‌جوی دیگر طالبان هم بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا