آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی:

سخن‌های ناسنجیده برخلاف منافع ملی است

رییس‌جمهور غنی به مناسبت تجلیل از هشتم ثور می‌گوید که حکومت افغانستان در شرایط کنونی، روزهای سخت و دشواری را پشت سر می‌گذراند.
به گزارش خبرگزاری دید، امروز”شنبه” برای بزرگداشت از هشتم ثور که برابر است با پیروزی مجاهدین در افغانستان، ارگ ریاست جمهوری مراسم ویژه‌ای را برگزار کرد.
رییس‌جمهور غنی در این مراسم به صراحت بیان کرد که جنایت‌های دشمنان وحشی و قسم‌خورده مردم افغانستان افزایش یافته و این چالش‌ها، بر ذهن جامعه مردم بشدت سایه افکنده است.
آقای غنی نگرانی‌ها و تشویش‌های مردم افغانستان را درک نموده، می‌پذیرد که حکومت در برابر این جنایت‌ها و چالش‌ها وظیفه دارد تا هرگونه کاستی‌ها را شناسایی و به آن رسیدگی کند.
رییس‌جمهور در پیوند به جنایت اخیر در شهر مزارشریف تاکید کرد که نیروهای امنیتی برای آزادی و استقلالیت افغانستان قربانی می‌دهند و در این راستا، برای تحقق آرمان‌های شهدا، تلاش جدی صورت می‌گیرد که اصلاحات در میان نیروهای دفاعی نهادینه شود و این امر در حال حاضر نیز برای آوردن اصلاحات، جریان دارد.
وی به صراحت بیان کرد که در یک طرف جنگ افغانستان، گروه‌های تروریستی قرار دارد که کشتار مردم افغانستان را وسیله و هدف شان می‌دانند، اما در طرف دیگر جنگ، ملت افغانستان قرار دارد که سخت می‌کوشند تا از آواره‌گی و از زیر بار جنگ، کمر راست نموده و به رنج‌ها نقطه‌ی پایان بگذارند.
رییس‌جمهور علاوه کرد که گروه‌های تروریستی با خون و زندگی مردم افغانستان تجارت را در پیش گرفته و تلاش می‌ورزند به نفع حامیان شان، جنایت آفرینند، اما داعیه ملت افغانستان، صلح عزت‌مند و امنیت سرتاسری است.
رییس‌جمهور افزود:” در این شرایط انتخاب‌های فراوانی را برای عبور از این بحران نداریم، فقط دو انتخاب داریم، یا تسلیم‌شدن به سرنوشتی که گروه‌های تروریستی در افغانستان می‌خواهند رقم بزنند، و این کشور را به ویرانه مبدل کنند و یا هم این‌که مقاومت کنیم تا گروه‌های تروریستی را به زانو درآوریم.”
آقای غنی در این مراسم اطمینان داد که تمامی نقشه‌های شوم گروه‌های تروریستی خنثی و پیروزی از آن ملت افغانستان خواهد بود.
وی گفت که سربازان افغان برای تجاوز به هیچ خاکی نمی‌رزمند، بلکه به خاطر ملت افغانستان قربانی می‌دهند.
رییس‌جمهور ادامه داد که آرزوی مردم افغانستان بربادی کسی نیست و اشغال هیچ سرزمینی را عمق استراتیژی خود تعریف نکرده است، راه نجات را با خون در پیش نگرفته، بلکه خیر و صلاح همه کشورها، بویژه همسایه‌ها را آرزو دارد.
آقای غنی همچنان در خصوص مبارزه با فساد اداری و عدم مداخله در امور نهادهای عدلی و قضایی اشاره کرد که این نهادها مستقل است و هیچ‌کسی حق مداخله سیاسی در نهادهای عدلی و قضایی را ندارند.
رییس‌جمهور افغانستان پیرامون اختلافات اخیر در حکومت اعلام کرد که هرگونه سخن‌های ناسنجیده و اظهارنظرهای غیرمسوولانه‌ای که برخلاف منافع ملی است، به دشمنان مردم افغانستان فرصت می‌دهند که اهداف شوم‌شان را در کشور تطبیق کنند.
نگرانی‌های رییس‌جمهور در پیوند به اظهارنظرها برعلیه حکومت، در حالی مطرح می‌شود که در این اواخر، احمدضیا مسعود و جنرال دوستم از مخالفان سیاسی رییس‌جمهور، از عملکردهای حکومت ناراض‌اند و این نظام را فاقد مشروعیت خوانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا