آخرین اخبارجهانسیاست

سران ایران و قطر: گفت‌وگو تنها راه حل اختلافات در منطقه است

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کنفرانس خبری در تهران بر گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرده و گفت‌وگو را تنها راه حل اختلافات در منطقه دانستند.


بر اساس گزارش رسانه‌های ایرانی، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بعد از ظهر امروز پنجشنبه(۲۲ثور) وارد تهران شده و با رییس جمهور این کشور دیدار کرد.
رییس جمهور در نشست خبری با امیر قطر گفت: در جلسه‌ای که با امیر قطر داشتم بر تقویت مناسبات بین دو کشور در حوزه های سیاسی اقتصادی و تجاری و فرهنگی گردشگری و انرژی تاکید شد سرمایه گذاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام پذیرد.
وی افزود: در سفری که اسفند/حوت به کشور دوست و برادر قطر داشتم مذاکرات انجام شد و اقدامات مقدماتی برای توسعه روابط انجام شده است همچنین امیر قطر بر توسعه روابط تاکید داشتند.
در همین حال، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت: امروز با رییس جمهور ایران در رابطه با مسائل مختلف به گفت‌وگو نشستیم و در خلال گفت‌وگوها بر این نکته تاکید داشتیم که حل اختلافات در منطقه فقط از طریق گفت‌وگو میسر است.
امیر قطر اظهار داشت: روابط ایران و قطر یک روابط مستحکم و استوار است و این روابط مبتنی بر حسن همجواری و سفر اخیر آقای رییس جمهور رییسی به قطر یک گام بسیار مهم بود.
شیخ نشین کوچک قطر در حاشیه جنوبی خلیج فارس، بر خلاف کشورهای عربی پیرامونی با ایران روابط خوبی دارد. این کشور اخیراً سعی داشته که در حل اختلافات میان تهران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و امریکا به عنوان میانجی عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا