آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سرزدن غنی به حوزه دهم امنیتی؛ آیا با غافلگیری امنیت تامین می‌شود

رییس جمهور محمد اشرف غنی ناوقت شب گذشته به طور سرزده به حوزده دهم امنیتی پولیس شهر کابل رفته و برنامه‌های کاری، وضعیت اداری و معیشتی و همچنان اجراآت کاری آن حوزه را بررسی کرد.
به نقل از ارگ، محمداشرف غنی رییس‌ جمهوری اسلامی افغانستان، ناوقت شب گذشته به حوزه دهم امنیتی پولیس در شهر کابل رفت و اجراآت کاری، وضعیت معیشتی و صحی سربازان و مشکلات پرسونل این حوزه را مورد بررسی قرار داد و از وضعیت خانواده‌های آن‌ها نیز جویای احوال شد.
در این بازدید اتفاقی که محمد سالم احساس فرمانده پولیس کابل نیز بود، رییس جمهور غنی از قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد.
هرچند در گذشته اقای غنی با دیدارهای اتفاقی شبانه از حوزه‌های امنیتی برخی مسئولان را به دلیل کم‌کاری و بی‌دقتی در وظیفه، سبکدوش کرده بود ولی این‌بار از برکناری یا معرفی کسی به دادستانی گزارش داده نشده است.
در همین حال، برخی کارشناسان این کار رییس جمهوری را در حد یک «عوام‌فریبی» دانسته و می‌گویند که چنین اقدامات تاثیری بر امنیت نخواهد داشت.
این کارشناسان به این باور هستند که بهتر است رییس جمهور به جای اقدامات این چنینی، به سیستم‌سازی و رسیدگی به مشکلات کلان سیاسی بپردازد تا هماهنگی در میان نیروهای امنیتی به وجود بیاید و مردم از نگرانی بیرون شوند.
گفتنی است که حملات خونین تروریستی اخیر در کابل نگرانی جدی را از ناتوانی حکومت در تامین امنیت به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا