آخرین اخبارافغانستان

سرقت‌های مسلحانه نگرانی جدی شهروندان کندز را برانگیخته است

سرقت‌های مسلحانه در شهر کندز، به مراتب از حضور طالبان در اطراف این شهر، برای مردم خطرناک‌‌تر است.
به گزارش خبرگزاری دید، باشندگان ولایت کندز، می‌گویند که بیش از دو سال است، شهر کندز از سوی طالبان محاصره است؛ اما افزایش سرقت‌های شبانه و شب زنده‌داری‌شان، زندگی را برای آنان دشوار ساخته است.
عطای دکاندار در ناحیه سوم شهر کندز گفت که باشندگان این منطقه، از ترس دزدان مسلح، شبانه با تفنگ‌های شخصی شان به گونه نوبتی پاسبانی می‌کنند.
وی افزود که ترس آمدن طالبان که شهر ما را محاصره کرده سر جایش بماند، حالا مردم از بیم دزدان هر شب بر سر بام‌های شان نگهبانی می‌دهند و دولت امنیت منطقه را گرفته نمی‌تواند.
به گفته این باشنده کندز، هفته سه تا چهار دزدی مسلحانه، در این منطقه صورت می‌گیرد.
فقیرشاه مهمند، باشنده ناحیه دوم شهر کندز گفت که ساکنان این منطقه نگهبانی نوبتی دارند و چند شب در میان دزدان مسلح وارد منطقه شده و اموال مردم را به سرقت می‌برند، تقریباً در یک ماه ۲۰ تا ۳۰ خانه در این ناحیه دزدی شده است.
اما فرماندهی پولیس کندز افزایش سرقت‌های مسلحانه را رد کرد و ‌افزود که در یک ماه گذشته، بیش از ۱۳۰ تن را در پیوند به جرایم مختلف، از جمله دزدی‌های مسلحانه، بازداشت کرده‌اند.
عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس کندز، گفت: روز گذشته سه نفر سارق را دستگیر کردیم، دیروز نیز افرادی را که اقدام به سرقت در منزل یکی از شهروندان ما کرده بود در حین دزدی بازداشت کردیم.
پیش از این نیز باشندگان کندز از افزایش دزدی‌های مسلحانه و ترورهای پی هم در مرکز این ولایت، ابراز نگرانی کرده بودند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا