آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

سرقت بزرگ از پایگاه نظامی اسراییل؛ ۷۰ هزار گلوله دزدیده شد

خبرگزاری دید: بیش از ۷۰ هزار گلوله و ۷۰ نارنجک دو شب پیش در یک سرقت بزرگ از یک پایگاه نظامی اسراییل در بلندی‌های جولان به سرقت رفت.


روزنامه جروزالم پست روز شنبه گزارش داد که مطابق بررسی‌های اولیه در این سرقت حدود ۷۰ هزار گلوله ۵.۵۶ میلیمتری به همراه نزدیک به ۷۰ نارنجک مورد استفاده در نارنجک‌انداز M-203 شبانه از پایگاه زنوبار (Tznobar) در نزدیکی شهر شمالی کاتزرین (قَصرِین) به سرقت رفته است.
بر پایه گزارش این روزنامه، ارتش اسراییل اعلام کرده که تحقیقات برای روشن شدن ابعاد دقیق این سرقت آغاز شده و نتایج آن برای بررسی و اقدام لازم در اختیار دادستانی نظامی این کشور قرار خواهد گرفت.
جروزالم پست همچنین برآورد کرد که این تحقیقات حدود یک ماه به طول انجامد ولی در عین حال، خاطرنشان کرد که جستجو برای یافتن تسلیحات نظامی به سرقت رفته همچنان از سوی سربازان اسراییلی ادامه خواهد یافت.
این روزنامه همچنین یادآور شد که ماه گذشته نیز حدود ۳۰ هزار گلوله از انبارهای مهمات ارتش اسراییل، واقع در جنوب این کشور به سرقت رفته بود.
بر پایه این گزارش، ارتش اسراییل سال‌هاست که با معضل دزدیده شدن تسلیحات نظامی از پایگاه‌های خود مواجه است. بررسی‌ها نشان داده که سرقت‌های انجام شده در سال‌های اخیر عمدتاً با همکاری سربازان این کشور و پیمانکاران غیرنظامی که در این پایگاه‌های نظامی مشغول به کار بوده‌اند، انجام شده است.
این در حالی است که ارتش اسراییل اخیراً از کاهش سرقت سلاح خبر داده و مدعی شده که که طی سال گذشته تنها ۲۱ قبضه سلاح گرم از پایگاه‌های ارتش این کشور به سرقت رفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا