آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

سرمایه‌گذاران: از مردم می‌خواهیم محصولات داخلی را حمایت کنند/ محصولات مشابه وارد نشود

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: ضیاءالدین زلمی مسئول برگزاری نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» می‌گوید که نمایشگاه‌ها باعث آشنایی مردم با تولیدات داخلی می‌شود و این روند در رشد تولیدات داخلی موثر است.

نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» از سوی موج ویژن و کمپنی رولیکس در کابل برگزار شد. این‌نمایشگاه به مدت سه روز به روی بازدید کنندگان باز می‌باشد.

در نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» ده‌ها شرکت تولیدی محصولات شان را به نمایش گذاشته اند.

ضیاءالدین زلمی مسئول کمپنی موج ویژن و مسئول برگزاری این نمایشگاه به خبرگزاری دید گفت: این سومین بار است که نمايشگاه تولیدات کار و تحصیل در کشور برگزار می‌شود که در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت تولیدی از سکتور دولتی، سکتور خصوصی، سکتور تولیدی و سکتور صنعتی تولیدات شان را به نمایش می‌گذارند.

ضیاءالدین زلمی

آقای زلمی افزود که برگزاری چنین نمایشگاه به هدف معرفی تولیدات داخلی به مردم است تا شهروندان با محصولات داخلی آشنا شوند و از تولید داخل کشور استفاده کنند.

وی همچنان گفت که برگزاری نمایشگاه برای شرکت‌های تولیدی زمینه تعامل و تبادل و زمینه قراردادها بین شرکت را فراهم می‌کند که از سوی شرکت‌ها مورد استقبال قرار ‌می‌گیرد.

این در حالی است که طا-لبان پس حاکمیت دوباره در افغانستان برگزاری نمایشگاه‌های تجاری تولیدی را به منظور رشد اقتصادی در کشور افزایش داده است.

آقای زلمی می‌گوید که اگر تولیدات داخلی کیفیت‌اش با محصولات جهانی رقابت نتواند، در هر صورت تولید وطن است و مردم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

رخسار سادات یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه به خبرگزاری دید گفت: نمایشگاه برای معرفی محصولات ما به مردم نقش خیلی مثبت دارد و فروشات نیز در نمایشگاه خوب است.

رخسار سادات

وی می‌گوید که استقبال مردم از این نمایشگاه پررنگ است که باعث آشنایی و تشویق شرکت‌های تولیدی می‌شود.

وی افزود که بازار صنایع دستی و لباس‌های سنتی نسبت به سال‌های گذشته تغییر نکرده و همچنان لباس‌های کُردی که یک چیز جدید در بازار است با استقبال گرم‌ مردم‌ مواجه شده است.

خانم سادات از امارت اسلامی‌می‌خواهد که دروازه مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران و زنان باز کند؛ زیرا زنان راه ترقی و پیشرفت را از مکتب شروع می‌کنند، وقتی که این قشر بزرگ جامعه از آموزش و تحصیل دور باشد پیامدهای منفی روی اقتصاد و فرهنگ کشور خواهد داشت.

در همین حال، مجتبی حیدری یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گوید که امارت اسلامی باید روی کیفیت تولیدات بر شرکت‌ها نظارت داشته باشد و از واردات محصولات مشابه جلوگیری کند.

مجتبی حیدری

آقای حیدری می‌گوید که برخی از شرکت‌ها هستند که جنس بی‌کیفیت تولید می‌کنند که این کار شان به تمام تولیدات داخلی صدمه وارد می‌کند و مسئولان باید جلو چنین اشخاص و چنین شرکت‌ها را بگیرند.

گفتنی است که نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» به منظور رشد تولیدات داخلی، معرفی محصولات جدید، فروش و لیلام اجناس با کیفیت به قیمت مناسب در کابل با اشتراک صد ها تاجر و سرمایه‌گذار برگزار شده است.

این نمایشگاه‌ها در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی از بحران اقتصادی و گسترش فقر در کشور هشدار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا