آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامهفرهنگ و دانشفناوری و اطلاعات

تازه‌های بنیاد اندیشه؛

سرور دانش: تحولات سیاسی برنامه‌های فرهنگی را برهم زد

سرور دانش معاون پیشین ریاست جمهوری، ضمن نشر مطلبی در مورد توزیع و رونمایی آخرین آثار نشر شده از سوی بنیاد اندیشه، گفته است که تحولات سیاسی اخیر سبب شد که کارهای فرهنگی در کشور به صورت عادی ادامه نیابد.


آقای دانش در صفحه فیسبوکش نوشته است که قرار بود در تابستان سال روان همانند گذشته برنامه‌های فرهنگی بنیاد اندیشه آدامه یابد، که با تحولات اخیر سیاسی چنین‌برنامه‌هایی برهم خورد.


او نوشته: فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و نشراتی بنیاد اندیشه برای سال ۱۴۰۰ مطابق برنامه همچون گذشته تنظیم شده بود اما متأسفانه با تحولات سیاسی جدید در افغانستان، جمعی از دوستان و همکاران نتوانستند به صورت عادی در کابل به کار خود ادامه بدهند و از این رو برای ادامه فعالیت ها وقفه ایجاد شد.
بر اساس این نوشته آقای دانش، «در تابستان امسال در کنار فصلنامه‌های اندیشه معاصر، ادبیات معاصر، نگاه معاصر و پایدیا که آخرین شماره های آن ها یا تحت چاپ بودند و یا کار تنظیم آن ها جریان داشت، بیش از ۱۵ جلد کتاب نیز از چاپ خارج شده بودند ولی به جهت تحولات جدید و تصرف کابل توسط گروه طالبان، شماری از تازه های نشر بنیاد اندیشه، طبق رویه معمول رونمایی و معرفی و توزیع نگردید».


معاون پیشین ریاست جمهوری اما گفته است که این کار به صورت دیجیتالی ادامه خواهد یافت.
دانش: خوشبختانه همکارانم کوشش کردند که این آثار جدید را در سایت بنیاد اندیشه که در این اواخر آغاز به کار کرده و دریچه مناسبی برای معرفی و نشر دیجیتلی همه نشریات و انتشارات بنیاد اندیشه است، به نشر بسپارند که برای همگان قابل مطالعه و دانلود است.


آقای دانش فهرستی از تازه‌های نشر بنیاد اندیشه را نیز که شامل کتاب‌های با عناوین ذیل است، در صفحه‌اش منتظر کرده است:
۱-در محضر نهج البلاغه، تألیف استاد عزیزالله علیزاده مالستانی، چاپ اول، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه، ۴۹۲ صفحه رقعی.
این کتاب مشتمل بر ۱۱۵ درس های نهج البلاغه توسط استاد علیزاده است که در سال ۱۳۹۸ در غزنی به طلاب علوم دینی تدریس شده است.
۲-نامه اعمال؛ زندگی نامه خودنوشت، استاد عزیزالله علیزاده مالستانی، چاپ اول، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه، ۶۶۶ صفحه رقعی.
این کتاب چنان که از نام آن پیدا است خاطرات زندگی استاد علیزاده است که توسط خود ایشان نوشته شده است. جلد دوم خاطرات ایشان نیز آماده است که امیدوارم به زیور طبع آراسته گردد.
۳-تاریخ تحولات سیاسی افغانستان معاصر، دکتر عوضعلی سعادت، چاپ دوم، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه، ۴۳۱ صفحه وزیری.
چاپ اول این کتاب نیز قبلاً توسط بنیاد اندیشه در خزان ۱۳۹۶ صورت گرفته بود و اکنون چاپ دوم با تجدید نظر و اضافات در اختیار شما قرار دارد.
۴-در مسیر تحول، سرور دانش (بیانیه ها و پیام های این جانب در سال ۱۳۹۹) جلد ۱۲، چاپ اول، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه، ۴۸۸ صفحه وزیری.
۵-در مسیر تحول، سرور دانش (گزارش های خبری سال ۱۳۹۹) جلد ۱۳، چاپ اول، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه، ۵۳۰ صفحه وزیری.
۶- مجموعه مقالات (دوره ده جلدی)، سرور دانش، چاپ اول، کابل، بهار ۱۴۰۰، انتشارات بنیاد اندیشه.
تحت این عنوان، مجموعه مقالات این جانب که از سال های آغازین جهاد در نشریات مختلف افغانستان نشر شده بود، مجدداً گردآوری و موضوع بندی شده و در ده جلد چاپ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا