آخرین اخبارافغانستانسیاست

سرپرست وزارت دفاع روانه بروکسل شد

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، برای اشتراک در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو به بروکسل رفته است.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، برای اشتراک در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو به بروکسل رفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، نشست وزیران دفاع کشورهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو به روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه جون برگزار می‌شود. بحث روی وضعیت افغانستان، از اجندای محوری این نشست است.
روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی، امروز چهارشنبه( ۵ سرطان)، به رسانه‏ها گفت که وزیران کشورهای عضو ناتو در نشست‌شان روی تجدید تعهدات‌شان برای کمک به نهادهای امنیتی افغانستان بحث خواهند کرد.
به گفته احمدزی، نشست وزیران کشورهای عضو ناتو امروز برگزار می‌شود و قرار است که نشست اختصاصی روی وضعیت افغانستان فردا برگزار شود.
سخنگوی وزارت دفاع هم‌چنان گفت که آقای خالد در سخنرانی در این نشست خواهان تجدید کمک‌ها و تعهدات کشورهای عضو ناتو با نیروهای امنیتی افغانستان خواهد شد. هم‌چنان قرار است که آقای خالد با شماری از وزیران دفاع کشورهای ناتو به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کند.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که افغانستان از اجندای محوری گفت‌وگوهای وزیران دفاع ناتو خواهد بود.
دبیر کل ناتو هم‌چنان گفت که این سازمان به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد و هزینه این نیروها را تا سال ۲۰۲۴ تأمین خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا