آخرین اخبارافغانستان

سرکرده کلیدی داعش در جوزجان به هلاکت رسید

در حملات تهاجمی داعش و طالبان به ولسوالی‌های«قوش‌تپه» و «درزاب» ولایت جوزجان یک سرکرده کلیدی داعش کشته شد.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان گفت که گروه طالبان و داعش از چندین طرف به ولسوالی قوش‌تپه و درزاب این ولایت حمله کردند که با استقامت نیروهای امنیتی مواجه و از چند منطقه کلیدی این ولسوالی‌ها عقب زده شدند.
وی افزود که والیان نام‌نهاد طالبان برای ولایت‌های سرپل و فاریاب به هدایت ملا هبت‌الله، رهبر طالبان و کشور پاکستان علیه نیروهای امنیتی می‌جنگند.
ترکستانی تصریح کرد که حمله تهاجمی به ولسوالی قوش‌تپه توسط گروه تروریستی داعش راه‌اندازی شده بود که در نتیجه قاری قدرت‌الله سرکرده کلیدی این گروه و قاری حکمت فرمانده آنان در جوزجان با چهار تن از افرادش از سوی نیروهای امنیتی کشته و یک تبعه ازبکستانی نیز زخمی شده است.
فرمانده پولیس جوزجان گفت که روز جمعه گروه‌های تروریستی داعش و طالب متحدانه علیه دولت می‌جنگیدند؛ اما دوباره میانشان اختلاف به وجود آمده و از هم جدا شدند.
وی ادامه داد که در یک رویداد دیگر، روز گذشته گروه طالبان با کمین کردن، قصد داشتند نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی نوآباد ولسوالی قوش‌تپه را غافل‌گیر کنند که در نهایت دو نفر آنان کشته شدند.
به گفته مسوولان امنیتی جوزجان، قاری قدرت‌الله سرکرده کلیدی گروه تروریستی داعش ماه گذشته با افرادش شش کارمند کمیته صلیب سرخ را کشته و دو کارمند دیگر این کمیته را به اسارت گرفته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا