آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانحقوق بشرخبر های مهم

سرکنسول ایران در مزار شریف: در برابر غرب متحد باشیم

خبرگزاری دید: حمیدرضا احمدی، سرکنسول جمهوری اسلامی در ایران در شهر مزارشریف از کشورهای اسلامی خواسته است که اتحاد و یکپارچگی خود را در برابر غرب حفظ کنند. او همچنین کشورهای غربی را نابینا نامید و خواستار توقف جنگ و نسل کشی در فلسطین شد. عالمان دینی مزارشریف نیز در این نشست خواستار اتحاد کشورهای اسلامی مانند دیگر مذاهب شدند.

سرکنسول ایران در مزار شریف: در برابر غرب متحد باشیم

به نقل از طلوع نیوز سر کنسول ایران در نشستی با اشتراک علمای دینی در مزار شریف گفت: «روزانه ده‌ها نفر بی دفاع و مظلوم شهید می‌شوند و آب از آب تکان نمی‌خورد. انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است. نه کسی آمده و نه کسی رفته. همه این شرایط را پذیرفته‌اند و می‌گویند نمی‌توانیم.»

همچنین محراب‌الدین جویا از علمای دینی شهر مزار شریف در این نشست گفته است که یهود و نصارا در بسیاری از مسائل متعهد هستند. شما مسلمانان با وحدت کلمه، وحدت قبله، خدای واحد و پیامبر واحد چرا بین خودتان درگیر هستید؟ این جنجال‌های شما به نفع دشمن است، نه به نفع سنی و نه به نفع شیعه، بلکه به نفع کسانی است که این دشمنی را طراحی کرده‌اند.

مسئله فلسطین بخش مهمی از سخنرانی‌های این مراسم را به خود اختصاص داده بود.

شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این نشست خواستار مبارزه جدی در برابر نسل کشی در فلسطین شده و کشورهای غربی را متهم به این ویرانی کردند.

از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا