آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت انرژی و آب:

سطح آب در پنج حوزه ۶۲ درصد کاهش یافته است

وزارت انرژی و آب می‌گوید، ۶۲ درصد میزان سطح آب که در ۵ حوزه در رودخانه ها می‌آید، کاهش یافته است.
خان محمد تکل معیین وزارت آب که امروز در نشست پارلمان حضور داشت، گفت: به ‌خاطر کاهش بارندگی‌ها در دو سال اخیر سطح آب بسیار پایین آمده‌ و برای مبارزه با خشکسالی این وزارت تدابیر خاص را روی دست گرفته است.
پایین آمدن سطح آب، افزایش نفوس از قریه‌ها به شهر‌ها به‌خاطر خشک‌سالی و کندی در روند ساخت بند‌های آب در افغانستان از جمله نگرانی‌های اعضای پارلمان است که پای مقامات وزارت‌های انکشاف دهات، زراعت و مالداری و انرژی و آب را در جلسه استجوابیه این جرگه کشاند.
به گفته برخی از نمایندگان، ۲۰ ولایت به شمول ولایت‌های تخار، کندز، بلخ، سرپل، سمنگان، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، فراه، نیمروز، زابل، ارزگان، دایکندی و بامیان متاثر از خشک‌سالی هستند.
نمایندگان در حالی از خشک‌سالی ابراز نگرانی می‌کنند که پیش از این وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته بود که افغانستان امسال اوج خشک‌سالی را تجربه می کند.
در عین حال، مجبیب الرحمن کریمی وزیر انکشاف دهات که در جلسه استجوابیه حضور داشت گفت، این وزارت برنامه هایی را به خاطر جلوگیری از خشک‌سالی و حل مشکلات مردم آغاز کرده‌است.
او افزود:« کارهای حفر ۳۸ حلقه چاهای نیمه عمیق، ۱۳۶ حلقه چاهای عمیق، اعمار و احیای ۱۶۴ شبکه آب‌رسانی، اعمار ۱۲ باب ذخیره آب فعلاً در جریان است و انشالله در ختم سال جاری این پروژه‌ها تکمیل خواهد شد.»
آقای کریمی همچنان گفت در مناطقی که با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند از طریق تانکر‌ها آب صحی برای آنان توزیع می گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا