آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سفارت اسراییل در ابوظبی افتتاح شد

وزیر خارجهٔ اسراییل سفارت این کشور را امروز سه‌شنبه (۸ سرطان) در امارات متحدهٔ عرب افتتاح کرد که نخستین نمایندگی سیاسی این کشور در خلیج فارس است.


به نقل از صدای امریکا، یایر لپید وزیر خارجه کنونی و نخست‌وزیر آینده اسراییل در جریان افتتاح سفارت این کشور در ابوظبی اشتراک کرده بود.
امارات متحدهٔ عرب سال گذشته با امضای توافقنامهٔ «ابراهیم» روابط خویش را با اسراییل عادی ساخت و پس از آن این دو کشور قراردادهای سیاحت، هوانوردی و خدمات مالی امضا کردند.
آقای لپید کنسولگری اسراییل را در شهر دبی نیز افتتاح می‌کند.
در ماه اگست سال ۲۰۲۰ شماری از مقامات امریکایی و مشاور امنیت ملی اسراییل در یک سفر با استفاده از هواپیمای خطوط هوایی اسراییلی به ابوظبی رفتند.
پس از امارات متحده عرب، بحرین، مراکش و سودان نیز با اسراییل روابط شان را عادی ساختند؛ اقدامی که تقبیح فلسطینی‌ها را در قبال داشت.
در همین حال، گفته‌هایی وجود دارد که عربستان سعودی نیز در حال رایزنی پنهانی با اسراییل است تا روابط خود را با آن عادی بسازد.
از سوی دیگر، عادی سازی روابط این کشورها با اسراییل با واکنش تند برخی کشورهای اسلامی مواجه شد.
گفتنی است که این کشورهای عربی در حالی روابط خود را با اسراییل عادی می‌سازند که حکومت تل‌ابیب سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده و با کوچاندن اجباری آنان در اراضی اشغال شده به شهرک سازی می‌پردازد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا