آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

سفارت ایران در کابل: طا-لبان مطالبات و خواسته‌های ایران را پیگیری و زندانیان ایرانی را آزاد می‌کنند

خبرگزاری دید:‌ سفارت ایران در کابل از دیدار دادستان کل افغانستان با معاون سفارت ایران در کابل پیرامون موضوعات قضایی و حقوقی خبر داد.

سفارت ایران در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سید حسن متضوی معاون این سفارت روز گذشته در کابل با مولوی شمس‌الدین پهلوان دادستان کل افغانستان دیدار و پیرامون موضوعات قضایی و حقوقی بین کابل-تهران بحث و تبادل نظر کرده است.

در بیانیه آمده است: دادستان کل افغانستان با اشاره به گستردگی روابط و مشترکات میان ایران و افغانستان اظهار داشت که حکومت افغانستان با دقت مطالبات و‌خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کند و نسبت به حل آن‌ها بی‌تفاوت نیست و به زودی زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های افغانستان آزاد می‌گردند.

بر بنیاد این بیانیه، مولوی شمس‌الدین پهلوان در ادامه سفر اخیر خود را به ایران مثبت خوانده و آن را گامی رو به جلو برای حل مسایل حقوقی و قضایی میان افغانستان-ایران دانسته است.

وی همچنین از تلاش و همکاری ایران برای آزادی ۸۵۷ زندانی تبعه افغانستان قدردانی کرده و خواستار  ادامه روند بررسی پرونده‌های باقیمانده مربوط به اتباع افغانستانی در ایران و ارجاع آن‌ها به افغانستان شده است.

دادستان کل امارت اسلامی اعلام کرده که به زودی فهرست ایرانیان محبوس در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد را به ایران آغاز خواهد کرد.

معاون سفارت ایران در کابل نیز گفته که رسیدگی به زندانیان ایرانی در افغانستان یکی از موضوعات مهم برای تهران است و امیدوار است این روند به زودی تکمیل شود.

گفتنی است که با وجود تحویل‌دهی حدود ۸۵۷ شهروند افغانستان از زندان‌های ایران به کابل، حدود ۶ هزار تن دیگر نیز در زندان‌‌های ایران مراحل محکومیت قضایی شان را می‌گذرانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا