آخرین اخبارافغانستانمنطقه

سفارت عربستان در کابل: طالبان یک گروه تروریستی است


سرپرست سفارت عربستان سعودی در کابل گفته که ریاض در حال حاضر طالبان را به چشم یک گروه “تروریستی مخالف دولت می‌بیند و این موقف رسمی دولت عربستان است”.
به نقل از بی‌بی‌سی، مشاری بن مزعل الحربی، سرپرست سفارت عربستان گفته است که قطر میزبان دفتر سیاسی طالبان است و به گفته او این میزبانی از ساختار سیاسی بیرون شده ‌است.
او همچنان مدعی شده است:« قطر رابطه طالبان را با کشورهای جهان و زمینه معامله و تمویل آنها را با این کشورها فراهم می‌کند. ما باورمندیم که دولت قطر از راه مذاکرات سیاسی و از طریق این دفتر بیشتر از طالبان حمایت مالی می‌کند.»
آقای الحربی می‌گوید عربستان سعودی منافع خاص در افغانستان ندارد، بلکه دوست افغانستان است. شانه به شانه با کابل همکاری می‌کند.
او همچنان گفت که افغانستان و عربستان سعودی رابطه مشترک تاریخی دارند. در چند دهه گذشته در این رابطه مشکلی ایجاد نشده‌ است. عربستان سعودی به عنوان یک کشور پیشرفته اسلامی، افغانستان را به چشم یک کشور اسلامی می‌بیند و در میان کشورهای اسلامی، افغانستان در یک موقعیت استراتژیک قرار دارد، از این‌رو این کشور برای عربستان سعودی بسیار مهم است.
این در حالی است که عربستان سعودی در زمان حاکمیت طالبان یکی از سه کشور جهان بود که رژیم طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت می‌شناخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا