آخرین اخبارافغانستانزنانسیاستکودکان

سفارت کابل در اسلام‌آباد: زندانی‌کردن مهاجران به نفع دو کشور نیست

خبرگزاری دید: سفارت کابل در اسلام‌آباد گفته که زندانی و شکنجه کردن مهاجران افغانی در پاکستان به سود دو کشور نیست.

این سفارت ناوقت روز پنجشنبه(۸جدی) در یک رشته‌ توییت نوشت که علی‌رغم وعده‌های مقام‌ها و ادارات پاکستانی، هنوز هم ده‌ها شهروند افغانستان به‌ شمول زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان، به ویژه ایالت سند آن کشور رها نشده‌اند.

این سفارت از مقام‌های پاکستانی خواسته است که هرچه زودتر شهروندان افغانستان به‌شمول زنان، کودکان، محاسن‌سفیدان و افراد مریض را از زندان‌های آن کشور رها کرده و به این روند پایان بدهند.

این درحالی است که چند روز پیش خبرگزاری دولتی باختر به نقل از سفارت افغانستان در پاکستان گفته بود که دوهزار شهروند افغانستان از جمله زنان و کودکان در زندان‌های پاکستان زندانی هستند که از این میان حدود ۵۰۰ تن‌شان آزاد شده‌اند. این شمار زندانیان به‌دلیل نداشتن اسناد قانونی در زندان‌های پاکستان زندانی هستند.

نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد خواستار توجه فوری به وضعیت مهاجرین افغانستانی در پاکستان شده است.

پیشتر آگنس کالامار دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل نیز در نامه‌ای به شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان درباره‌ زندگی و امنیت مهاجرین افغانستانی در آن کشور ابراز نگرانی کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا