آخرین اخبارجهانسیاست

سفر بلاول بوتو به نیویارک؛ امریکا وعده احیای اقتصاد پاکستان را داد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان در سفری به امریکا وارد نیویارک شد تا در نشست سازمان ملل متحد در مورد امنیت جهانی غذا شرکت کند.

سفر بلاول بوتو به نیویارک؛ امریکا وعده احیای اقتصاد پاکستان را داد

ماموریت دیپلمکاتیک پاکستان در نیویارک در چند رشته توییت گفت که بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه این کشور و هیئت همراهش وارد شهر نیویارک شده و قرار است در نشست وزرای خارجه کشورهای جهان در مورد امنیت جهانی غذا و نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اشتراک کند.
ساعاتی پس از ورود بلاول بوتو زرداری به نیویارک، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا از حمایت قوی ایالات متحده از تلاش‌ها برای احیای اقتصاد پاکستان اطمینان داده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده است که ایالات متحده همچنین از مذاکرات صندوق بین‌المللی پول (IMF) با پاکستان استقبال می‌کند.

همچنین، منابع صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن تأیید کردند که پاکستان و صندوق بین‌المللی پول قرار است فردا گفت‌وگوهایی را در دوحه برای دستیابی به توافق جهت آزادسازی یک میلیارد دالر تسهیلات تمدید شده (EFF) را آغاز کند.
این گفت‌وگوهای یک هفته‌ای فرصتی برای پاکستان خواهد بود تا صندوق بین‌المللی پول را متقاعد کند که بسته ۶ میلیارد دالری متوقف‌شده را برای تثبیت اقتصاد پاکستان که با بحران نقدینگی مواجه است، احیا کند.
گفتنی است که وزیر خارجه پاکستان قرار است با همتای امریکایی‌اش نیز دیدار دوجانبه داشته باشد. وزرای خارجه امریکا و پاکستان چندی قبل در تماس تیلفونی نیز در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کرده بودند.
این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت عمران خان ایالات متحده را به مداخله در امور پاکستان و حکومت‌داری این کشور متهم کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا