آخرین اخبارجهانسیاست

سفر توماس ویست در باره افغانستان به کشورهای مختلف آغاز شد

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان برای مشوره با شرکای امریکا در مورد افغانستان سفر خود را به کشورهای آلمان، سویس و پاکستان آغاز کرد.

وزارت خارجهٔ امریکا به تازگی در بیانیه‌ای اعلان کرده است که توماس ویست نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور افغانستان به منظور مشوره با شرکای خود به پاکستان، آلمان و سویس سفر می‌کند.

در بیانیه‌ آمده است که توماس ویست در جریان این سفر چهار روزه به این کشور‌ها علاوه بر مشوره با شرکای امریکا، با افغان‌ها و سازمان‌های کمک رسانی نیز در مورد «منافع مشترک ما در افغانستان» صحبت خواهد کرد.

در این اعلامیه همچنین آمده است که «فرمان‌های اخیر طا-لبان جامعهٔ بین‌المللی را با چالش‌های فوق‌العاده‌ای مواجه کرده است، زیرا ما به دنبال حمایت از مردم افغانستان و حفاظت از منافع خود هستیم».

اما در این اعلامیه در مورد منافع مشترک ایالات متحده و شرکای آن در افغانستان زیر سلطه طا-لبان جزییاتی ارایه نشده است.

وزارت خارجهٔ امریکا افزوده است که نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور افغانستان در جریان سفرش تلاش می‌کند تا با همتایان خود واکنش یکپارچه منطقه‌ای و بین‌المللی را به وجود بیاورد که نشان‌دهنده تعهد جمعی به حقوق زنان و دختران افغان و دسترسی به کمک‌های حیاتی باشد.

سفر توماس ویست به پاکستان، آلمان و سویس در حالی صورت می‌گیرد که طا-لبان در ماه‌‌های اخیر محدودیت‌های بیشتری را بر فعالیت کاری و آموزشی زنان و دختران در افغانستان وضع کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا