آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفر خلیلزاد به منطقه و دیدار با مقامات ترکیه

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان سفر تازه‌ای را برای جلب حمایت بین‌المللی به منطقه آغاز کرده و با مقامات ترکیه در مورد روند صلح بحث و تبادل نظر کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی در چند رشته توییت از آغاز دور جدید سفرهایش به منطقه خبر داده و می‌گوید برای جلب حمایت بین‌المللی از روند صلح رهسپار منطقه شده است.

وی پس از دیدار با مقامات ترکیه در مورد روند صلح گفته است: «از آن‌جا به سوی دوحه می‌روم تا دریابم که چگونه می‌توانیم با طرفین کمک کنیم تا بر مبنای موفقیت اخیر شان در توافق بر اصول و طرزالعمل‌ها، پیشرفت سریع بر یک نقشه‌راه سیاسی و آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه بیابند».
سفارت امریکا در ترکیه در بیانیه‌ای گفته است که آقای خلیلزاد به تاریخ ۳-۴ دسمبر از انقره دیدن کرده است.
در بیانیه این سفارت آمده است که وی در دیدارهایش با مقامات ارشد ترکی در مورد همکاری‌های ایالات متحده – ترکیه برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح افغانستان رایزنی کرد.
بیانیه می‌افزاید: «سفیر خلیلزاد و مقامات ترکی در مورد بهترین راه برای ایجاد انگیزه‌ای که موفقیت اخیر گفت‌وگوها بین دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان ارایه می‌دهد، صحبت کردند».
مقامات ترکی و امریکایی همچنین در مورد چگونگی به دست آوردن حمایت بیشتر بین‌المللی از تیم‌های مذاکره‌کننده که در تلاش برای تعریف شرایط سازش سیاسی و آتش‌بس دایمی و جامع هستند، گفت‌وگو کردند.
دور جدید سفر خلیلزاد به منطقه پس از آن آغاز شده است که تیم‌های مذاکره کننده دو طرف روی کارشیوه به توافق رسیدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا