اسلایدشوسیاست

سفر رییس‌جمهور به استرالیا و امضای چندین سند همکاری با این کشور

رییس‌جمهور غنی، مشغول دیدار رسمی از استرالیا است و امروز با مقامات ارشد آن کشور در کانبرا مرکز استرالیا، ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.
گفته می‌شود که بحث در مورد«مسایل امنیتی و اقتصادی» شامل آجندای دیدار آقای غنی از استرالیا است.
به نقل از رادیو آزادی، رییس‌جمهور غنی، در این دیدار با مقامات دفاعی و استخباراتی این کشور نیز ملاقات می‌کند.
شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری، امروز در یک نشست خبری گفت:« رییس‌جمهور به دعوت”ملکم ترنبل” صدراعظم استرالیا به آن کشور سفر کرده و هدف عمده این سفر را امضای سند همکاری‌های توسعه‌ای در بخش‌های زراعت، تحصیلات عالی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان دربردارد.»
مرتضوی همچنان افزود:« جامعه جهانی در آغاز کار حکومت وحدت ملی با افغانستان اعلان حمایت کوتاه‌مدت داشت، اما حالا افغانستان با دنیا تعهد استراتیژیک و درازمدت دارد و سفر کنونی رییس‌جمهور نیز براساس همین تعهد بنا یافته است.»
در همین حال، صدراعظم استرالیا گفته است، در دیدارش با آقای غنی، بر علاوه مسایل اقتصادی در مورد حقوق زنان نیز صحبت ‌می‌کند.
از سوی هم، شماری از شهروندان افغانستانی مقیم استرالیا نیز در آستانه حضور آقای غنی در این کشور، دست به اعتراض زده و نارضایتی شان را از حکومت افغانستان، ابراز داشتند.
استرالیا از جمله کشورهایی است که در ۱۶ سال گذشته با افغانستان همکاری داشته است و با آغاز جنگ امریکا در افغانستان علیه طالبان در پایان سال ۲۰۰۱، نیروهایش را به این ‌کشور فرستاده بود.
دیدار آقای غنی از استرالیا تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن، قرار است رییس‌جمهور، استرالیا را به مقصد سنگاپور و اندونیزیا ترک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا