آخرین اخبارافغانستان

سفر مقامات ارشد وزارت دفاع به ولایت بلخ

سرپرست وزارت دفاع و رییس ستاد ارتش در اولین سفر ولایتی خود، از قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع هدف از این سفر را دیدار با مسوولان قول اردوی شاهین، دلجویی از آسیب‌دیدگان حادثه اول ثور و ارزیابی وضعیت امنیتی شمال و شمال‌شرق عنوان کرد.
سرپرست وزارت دفاع هم‌چنان از فرارسیدن فصل جنگ در کشور و تحرکات مخالفان سخن زده و گفت: دشمن تصمیم دارد تا برخی مناطق در ولایات جنوبی و شرقی، هم‌چنان برخی مناطق در ولایات بدخشان، بغلان، سرپل و فاریاب در شمال کشور را تصرف کند، اما نیروهای مسلح کشور به آنان پاسخ دندان‌شکن خواهد داد.
آقای بهرامی بار دیگر تاکید کرد که وزارت دفاع قصاص خون هر یک از سربازان خود را خواهد گرفت.
وی هم‌چنان برنامه کاری وزارت دفاع را در سه بخش عنوان کرد:
۱– بلند بردن مصئونیت محافظتی قرارگاه‌های نظامی، ۲– از بین‌بردن فساد در وزارت دفاع و گماشتن افراد صادق، متعهد و متخصص در بست‌های مهم، ۳– ایجاد هماهنگی میان بخش‌های وزارت دفاع و سایر سکتورهای امنیتی کشور.
جنرال امان الله مبین قومندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز از تداوم عملیات بهاری خالد ۹۶ در ۹ ولایت شمال و شمال‌شرق خبر داده و گفت: اردوی ملی مانند گذشته در مبارزه با هراس‌افکنان اراده قوی دارد.
این در حالی‌ست که بعد از حادثه خونین اول ثور، و استعفای مقامات ارشد وزارت دفاع، رییس‌جمهور جنرال طارق شاه بهرامی را بعنوان سرپرست وزارت دفاع و دگر جنرال محمد شریف یفتلی را بحیث رییس ستاد ارتش معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا