آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمروند صلحسیاستمنطقه

وزارت خارجه پاکستان:

سفر هیئت طالبان به اسلام‌آباد در راستای تلاش برای تسهیل روند صلح است

وزارت خارجه پاکستان به دنبال دیدار هیئت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفته که این سفر در جهت تسهیل روند گفت‌وگوهای صلح میان‌افغانی است.

به گزارش خبرگزاری دید، هیئت کمیسیون سیاسی گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر امروز چهارشنبه(۲۶ قوس) در سفری به پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که سفر هیئت کمیسیون سیاسی طالبان بخشی از سیاست پاکستان برای دسترسی با طرف‌های مهم افغانستان در روند صلح است تا گفت‌وگوهای میان‌افغانی را تسهیل کند.
وزارت خارجه پاکستان افزوده است که این کشور به حمایت خود از حل و فصل سیاسی فراگیر و جامع صلح و ثبات در افغانستان و منطقه ادامه می‌دهد.

در همین حال، وزارت امور خارجه افغانستان امروز در اعلامیه‌ای مطبوعاتی گفته است سفر هیئت طالبان در مشورت با دولت افغانستان و در نتیجه سفر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به کابل صورت گرفته و بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح است.
وزارت خارجه کشور افزوده است که حکومت افغانستان از این گونه تلاش‌ها استقبال می‌کند و امیدوار است تا سفر هیئت طالبان به اسلام‌آباد به مثابۀ گام‌های عملی و سازنده در راستای تحقق‌بخشیدن به اهداف مورد نظر، مفید واقع شود.
گفتنی است که هیئت طالبان قرار است با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان نیز ملاقات کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا