آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سفر هیئت طالبان به تهران؛ طاهریان‌فرد با عبدالله در کابل دیدار کرد

محمد ابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در امور صلح افغانستان با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالی مصالحه ملی امروز سه‌شنبه(۱۴ دلو) در بیانیه‌ای گفت که محمد ابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در رابطه به روند صلح تبادل نظر کرد.
در بیانیه آمده است: آقای طاهریان که به سلسلۀ سفرهای خود برای مشوره با شورای عالی مصالحه‌ی ملی و حکومت افغانستان به کابل آمده، در باره سفر هیئت طالبان به جمهوری اسلامی ایران و قضایایی که در این سفر به بحث گرفته شد به رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی معلومات مفصل ارائه کرد.
طاهریان در صحبت‌های خود توضیح داد که طرف جمهوری اسلامی به طالبان گفته است که قضیه افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید مشکل کشور از طریق مذاکره و تشکیل یک حکومت فراگیر و همه شمول برای مردم افغانستان حل گردد.
عبدالله عبدلله با تشکر از موضع‌گیری اصولی ایران در قبال مذاکرات صلح و بحث‌های مربوط به افغانستان، بر اجماع‌ منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه نقش ایران، در تأمین صلح تأکید کرد.
دو طرف در این نشست همچنان در باره‌ اوضاع سیاسی کشور، مذاکرات دوحه و نقش ایران در تأمین صلح در افغانستان رایزنی کردند.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که هیئت طالبان به رهبری ملا برادر به تهران سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا