آخرین اخبارجهان

در پی تحولات سوریه

سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به مسکو لغو شد

بوریس جانسون، وزیر امورخارجه بریتانیا، روز گذشته(شنبه، ۸ اپریل) اعلام کرد که سفرش به روسیه را که قرار بود روز دوشنبه هفته جاری انجام گیرد، لغو کرده‌است.
به نقل از رادیو فرانسه، وزیر امورخارجه بریتانیا دلیل لغو این سفر را “تحولات سوریه” اعلام کرد که به گفته او “شرایط را به کلی تغییر داده‌است”.
بوریس جانسون با انتشار بیانیه‌ای نوشت:” اولویت من اکنون ادامه تماس با امریکا و دیگر کشورها در آستانه نشست سران«گروه۷» است، تا یک حمایت بین‌المللی را برای برقراری آتش‌بس در سوریه و سرعت‌بخشیدن به روند سیاسی صلح سوریه شکل دهیم.”
قرار است که نشست سران هفت کشور صنعتی جهان در روزهای ۱۰ و ۱۱ اپریل برگزار شود.
در حالی که قرار است رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه امریکا پس از نشست سران گروه هفت به مسکو سفر کند، وزیر امورخارجه بریتانیا گفت که درباره طرح‌هایی با همتای امریکایی‌اش به صورت جزئی گفت‌وگو کرده و نشست سران گروه هفت می‌تواند پیامی روشن برای مقامات روس داشته باشد.
بوریس جانسون با بیان این‌که “ما از دفاع مداوم روسیه از رژیم بشار اسد متاسف هستیم، حتی پس از حمله کیمیاوی علیه غیرنظامیان بی‌گناه”، تاکید کرد: “روسیه باید هر آن‌چه را ممکن است برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه و همکاری با دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی به کار گیرد، تا حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته روی داد، دیگر اتفاق نیفتد.”
بمباران کیمیاوی علیه شهر«خان شیخون» در ولایت«ادلب» سوریه که گفته می‌شود توسط نیروی هوایی سوریه صورت گرفته، به مرگ ٨٦ غیرنظامی از جمله ٢٧ کودک انجامید.
به دنبال این حمله کیمیاوی، امریکا ۵۹ موشک از دو ناو جنگی خود در شرق مدیترانه به پایگاه هوایی«شعیرات» در سوریه، شلیک کرد.
گفتنی است که بریتانیا پیشتر حمایت کامل خود از این اقدام امریکا را اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا