آخرین اخبارجهانزنانسیاست

سفیر امارات در ملل متحد: وضع محدویت‌ها بر زنان از سوی طا-لبان خلاف ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری دید: سفیر امارات متحده عرب در سازمان ملل متحد گفته است که محدودیت‌ها بر زنان از سوی طالبان خلاف ارزش‌های اسلامی است.

لانا نسیبه سفیر امارت متحده عرب در ملل متحد روز گذشته (پنج‌شنبه،۱۷سنبله) در نشست بین‌المللی زنان، صلح و امنیت که در ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ عربی برگزار شد خاطرنشان کرد که کشورش وضعیت زنان و دختران افغانستان را از نزدیک پی‌گیری می‌کند.

پیش از این نیز لانا نسیبه در واکنش به وضع محدودیت طا-لبان بر زنان افغانستان گفته بود آنان نباید از مذهب برای تحمیل عقاید افراطی شان بر زنان استفاده کنند.

او گفته بود: «مذهب نمی‌تواند برای توجیه ایدئولوژی افراطی یا تبعیض علیه زنان و دختران استفاده شود».

از سویی هم محبوبه سراج از فعالان حقوق زن در این نشست گفته که طا-لبان موجودیت زنان افغانستان را نادیده می‌گیرند. او افزود: «آنچه امروز در کشور من می‌گذرد، باور نکردنی‌ست. طا-لبان وجود زنان را نادیده گرفته‌اند».

خانم سراج از جامعه جهانی انتقاد کرد و گفت: «چرا باید تا مرز نابودی پیش برویم؟ ما به دنیا چه کردیم که اجازه داد این اتفاق بیفتد. زمانی‌که به ما نیاز داشتید، در کنار شما ایستادیم، اما امروز برای جهان عنصر نامطلوب هستیم».

به گفته‌ او زنان افغانستان به شدت نیازمند کمک جامعه جهانی اند؛ اما به باور او جامعه جهانی تا هنوز کاری قابل توجه برای زنان افغانستان نکرده است.

پس از  قدرت‌گیری طا-لبان در افغانستان و وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه آنان، دختران بالاتر از صنف شش از رفتن به مکتب محروم شده‌اند و طا-لبان مانع کار و گشت‌و‌گذار آزادانه زنانه در اجتماع شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا