آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر امریکا با سرور دانش دیدار کرد/ محور بحث انتخابات، آتش‌بس و مبارزه با تروریزم بود


جان آر باس سفیر ایالات متحده در افغانستان، پیش از ظهر امروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرده و روی موضوعات مختلف بحث کردند.
یکی از نگرانی‌های جدی سفیر امریکا که دو روز پیش در دیدار با محمد محقق نیز مطرح کرده بود، حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار معاون رییس جمهور از همکاری جامعه جهانی به خصوص دولت و مردم ایالات متحده امریکا با ملت و دولت افغانستان اظهار قدردانی کرده و برهمکاری مشترک هردو کشور برای تأمین ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریزم تاکید کرد.
آقای دانش ثبات سیاسی، صلح، تقویت نظام مبتنی بر اراده مردم و تحکیم روابط استراتژیک افغانستان را باهمکاران بین‌المللی برای دولت و مردم افغانستان از جمله اولویت‌های اساسی عنوان کرد.
معاون رییس جمهور در خصوص برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی به عنوان یک پروسه ملی نیز گفت که حکومت، احزاب و جریان‌های سیاسی و همه شهروندان کشور مسؤلیت دارند که با هرگونه موانع احتمالی در مسیر برگزاری انتخابات، مبارزه کرده و نگذارند که این پروسه به مشکل مواجه شود.
همچنان آقای دانش مطالبات مبتنی بر تغییر نظام انتخاباتی را که اخیراً ازسوی برخی جریان‌های سیاسی مطرح می‌شود، قابل دقت خوانده اما تأکید ورزید که رسیدن به این مطالبات فرصت بیشتر می‌طلبد.
از سویی هم، جان آر باس سفیر امریکا در کشور، حمایت دولت امریکا را نسبت به برگزاری انتخابات سال جاری درافغانستان اعلام داشته، گفت که دیگر همکاران بین‌المللی افغانستان نیز مردم این کشور را در برگزاری انتخابات پیش رو یاری خواهند کرد.
وی همچنین به حمایت مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی از برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی تأکید ورزیده گفت از دید وی عدم حمایت از انتخابات و بی‌توجهی برای تشویق مردم به شرکت در این پروسه، برای آینده افغانستان یک چالش و خطر است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا