آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سفیر امریکا: داعش در افغانستان از عراق و سوریه نیامده

جان بس سفیر امریکا در کابل با استقبال از آغاز روند ثبت نام رای‌دهند‌گان گفته است که کمیسیون انتخابات تا کنون در این مورد به قدری که لازم است، آگاهی‌دهی نکرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سفیر ایالات متحده امریکا که در حضور شماری از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت:« ما می‌دانیم که هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ‌که چطور باید ثبت نام کرد، برای افغانستانی‌ها داده نشده است و هنوز هم آن‌ها نمی‌دانند که با ثبت نام برای انتخابات پارلمانی، آنان برای انتخابات ریاست جمهوری نیز ثبت نام می‌شوند»
سفیر امریکا می‌گوید آغاز روند ثبت نام رای‌دهند‌گان یک گام خوب است؛ زیرا به باور او از انتخابات توام با تقلب جلوگیری می‌کند.
او گفت:« وقتی شما بدانید که در یک مرکز رای‌دهی چندتا رای‌دهنده است، چنین واقعیتی امکان جمع‌آوری آرای انبوه و تقلبی را از آن مرکز ناممکن می‌سازد.»
این دیپلمات امریکایی در کابل همچنان می‌گوید کشورش به افغانستان، به ویژه به کمیسیون مستقل انتخابات کمک می‌کند تا انتخابات مهم شورای ملی را امسال و انتخابات ریاست جمهوری را در سال آینده برگزار کند.
سفیر امریکا برگزاری انتخابات را گامی در راه تقویت نهادهای دمکراتیک و ایجاد فرهنگ دمکراتیک می‌داند و می‌گوید: «ما باور داریم که انتخابات پارلمانی امسال و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای رشد فرهنگ دمکراتیک و تقویت نهادهای دمکراتیک در این کشور بسیار مهم است. ما اینجاییم تا از تلاش‌ها در این راستا حمایت کنیم.»
داعش متشکل از نیروهای پیشین طالبان است
در همین حال، جان‌بس سفیر ایالت متحده‌ امریکا در کابل می‌گوید در میان دولت‌مردان افغانستان اتفاق نظر وجود دارد که جنگجویانی که به نام «داعش» در افغانستان می‌جنگند، از سوریه و عراق نیامده‌اند، بلکه متشکل از تروریستانی‌اند که از گذشته در افغانستان مشغول جنگ بودند و حالا «زیر نام داعش» عرض اندام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا