آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سفیر ترکیه به وزیر خارجه در مورد برنامه انقره در افغانستان معلومات داد

سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر امور خارجه کشور در رابطه به برنامه‌های کشورش پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان توضیحات داده است.


به گزارش خبرگزاری دید، جهاد آرگین‌آی سفیر ترکیه در کابل روز گذشته در دیدار با حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در مورد گسترش روابط دوجانبه و سفر زودهنگام وزیر خارجه به ترکیه برای اشتراک در اجلاس دیپلماسی-انتالیا گفت‌وگو کرد.
‌‌‎بر بنیاد بیانیه‌ وزارت امور خارجه افغانستان، حنیف اتمر نیز با توجه به جایگاه منطقه‌‌ای و بین‌المللی ترکیه بر تداوم نقش سازندۀ آن کشور در موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرده است.
‌‌‎آقای آرگین‌آی در روشنایی اعلامیۀ اخیر نشست رهبران ناتو مبنی بر تداوم همکاری و حمایت کشورهای عضو سازمان ناتو از افغانستان پس از خروج نیروهای حمایت قاطع، از ادامه همکاری‌های ترکیه با افغانستان در زمینه‌های مختلف به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
‌‌‎در پیوند به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، سفیر این کشور در کابل تصریح کرده است که رییس جمهور کشورش با در نظرداشت فیصله نشست رهبران ناتو به هدف حمایت از قوای مسلح کشور برای رسیدن به صلح پایدار، از ادامه همکاری‌ها برای تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان اطمینان می‌دهد.
وی افزوده است که دولت ترکیه به جلب حمایت کشورهای منطقه به ‌ویژه همکاری پاکستان برای رسیدن به صلح پایدار ‌و ثبات در افغانستان ادامه خواهد داد.
گفتنی است که ترکیه قرار است پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان مسئولیت تأمین امنیت میدان هوایی کابل را بر عهده گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا