آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

سفیر روسیه:‌مسکو تفاهم‌نامه توسعه بخش انرژی زغال سنگ در افغانستان را امضا کرد

خبرگزاری دید: سفیر روسیه در کابل گفته است که کارآفرینان منطقه تاتارستان روسیه تفاهم‌‌نامه‌ای را برای توسعه بخش انرژی حرارتی زغال سنگ در افغانستان امضا کردند.

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان در مصاحبه‌ای با سرویس خبری ایزوستیا گفته است که کارآفرینان منطقه تاتارستان روسیه تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه بخش انرژی حرارتی زغال سنگ در افغانستان امضا کردند.

وی گفته است: یک ماه پیش بازرگانان جمهوری تاتارستان تفاهم‌نامه‌ای را در مورد توسعه بخش برق حرارتی زغال سنگ در افغانستان در کابل امضا کردند. این پروژه سه‌جانبه با ایران و پاکستان است.

وی خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان پایپ لاین روسیه آماده پیوستن به ساخت بخش خط لوله گاز افغانستان از ترکمنستان به پاکستان و هند هستند.

سفیر روسیه افزوده است که کارشناسان روس همچنین در گروه فنی ساخت خط آهن از ازبیکستان به پاکستان از طریق افغانستان مشارکت دارند.

ژیرنوف بیان داشته است: پروژه ایجاد لابراتوارهای مدرن طبی برای عموم مردم در شهرهای افغانستان در حال آماده‌سازی است. تاجران ما نیز ممکن است در نوسازی تونل سالنگ شرکت کنند. شورای تجارت همکاری با افغانستان نیز در حال کار است.

به گفته وی، حجم تجارت بین روسیه و افغانستان طی یک سال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا