آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سفیر فرانسه: پایگاه‌های طالبان در کویته است

سفیر فرانسه در کابل می‌گوید که پایگاه شورشیان در کویته پاکستان است و رهبران و مردم افغانستان باید علیه هرگونه مداخلات خارجی اتحاد خود را نشان دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، دیوید مارتینون سفیر فرانسه در کابل به تازگی گفته است این‌که پایگاه شورشیان در کویته است، همه می‌دانند و حقیقت انکارناپذیر است.
دیوید مارتینون در مصاحبه‌ای با کابل تایمز گفت: پایگاه شورشیان در کویته است، همه این را می‌دانند و این واقعیتی است که نمی‌توان در باره آن بحث کرد.
در رابطه به آزادی زندانیان طالبان و تشدید خشونت‌ها از سوی این گروه، سفیر فرانسه می‌گوید: طالبان می‌خواهند این کشور را کنترول کنند و آن‌ها می‌خواهند قدرت را به دست گیرند؛ این در باره زندانیان نیست. این فقط بهانه است و فقط یک دلیل جعلی است.
وی افزود: در مورد لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد، ما هیچ دلیلی برای تغییر موضع خود در مورد آزادی زندانیان نمی‌بینیم. اما در مورد این مسایل، حرفی نداریم، این مسئولیت دولت افغانستان است و ما می‌فهمیم که خوشبختانه آن‌ها آمادگی آزادی این پنج یا هفت هزار زندانی را ندارند.
سفیر فرانسه در ادامه بیان داشته است که طالبان باید درک کنند که افغانستان کشور آن‌ها است و اگر زیرساخت‌ها را تخریب می‌کنند باید در نظر داشته باشند که چطور دوباره آن‌ را می‌سازند.
مارتینون از طالبان خواست به پیشرفت‌های مردم افغانستان طی ۲۰ سال گذشته احترام بگذارند، زیرا مردم دیگر نمی‌خواهند به آن عصر تاریک گذشته برگردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا