آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر پاکستان در کابل خیزش‌های مردمی را «ملیشه» خواند

سفیر پاکستان در کابل گفته است که اعزام «ملیشه»‌ها به جنگ با طالبان، وضعیت را بدتر خواهد کرد و مهم است که ظرفیت حکومت افغانستان برای دفاع از این کشور، تقویت شود.


به گزارش خبرگزاری دید: منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در گفت‌وگو با فرانس پرس هشدار داده که اعزام «ملیشه‌»ها به جنگ طالبان وضعیت در افغانستان را بدتر خواهد ساخت.
او از جامعهٔ بین‌المللی خواسته تا برای تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با دولت این کشور کمک کنند.
سفیر پاکستان در کابل گفته که اگر تقابل کنونی به جنگ میان «ملیشه»‌ها و طالبان مبدل شود، وضعیت خطرناک خواهد شد، از همین رو، مهم است تا ظرفیت حکومت افغانستان برای دفاع در مقابل این حملات و چالش‌های امنیتی،‌ تقویت گردد.
سفیر پاکستان همچنان با اظهار نگرانی گفت که وخیم شدن وضعیت در افغانستان سبب موج‌ تازهٔ از مهاجرت‌ها به پاکستان خواهد شد.
این اظهارات سفیر پاکستان در کابل با واکنش دولت افغانستان روبرو شد. فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته که افرادی که به دفاع از نیروهای امنیتی افغان بسیج شدند، «ملیشه» نیستند بلکه مردم عام هستند که نفس مبارزهٔ شان برقراری صلح، آرامش و دفاع از افغانستان است.
او گفته: «این‌ها مردم افغانستان هستند که نفرت و انزجار نسبت به طالبان دارند و نمی‌خواهند که طالبان دوباره در افغانستان تکرار شوند و افغانستان به گذشته‌های تاریک برگشتانده شده و به وحشت و دهشت کشانده شود».
با این حال، پاکستان متهم درجه حمایت از طالبان است و همواره به دادن پناهگاه برای رهبران و جنگجویان گروه طالبان متهم شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا